Hösilage till bara 2 hästar!

Jag ger det till mina 2 hästar och balarna väger ca 40 kg. Viktigt att använda inom 3-4 dagar men det beror ju på kvalitet och hur blött det är samt väder ute. Jag öppnar hela balen, klyver den på mitten och ser då att den är OK. ;)
 
Absolut! Visst kan det blir lite spill man får slänga om det är varmt, men lagrar man det bra så funkar det super.
 
ja det fungerar bra.. har du ett lite kallare rum någonstans i stallet så kan du ha den öppnade balen där.. då håller den lite bättre än om den står varmt..
 
Jag köper 40 kg hösilage till mina två. Ena pållen har kvalsterallergi så hösilage är nödvändigt. Gott är det ju oxå tycker hästarna.

Det fungerar mycket bra. Mina balar håller sej fina minst 4 dagar. Skulle jag få en dålig bal får jag en ny utan att det kostar mej extra.
 
vi ger det till våra hästar å det håller tills man har använt upp balen förutom (hade bara två hemma ett tag) när det var varmt ute och man höll på att vänja in dom på det :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vi vet ju att hållbarheten på en öppen hösilagebal bara är några dagar i sommarvärme. Det finns studier gjorda på ompressning av stora...
Svar
7
· Visningar
856
Senast: Lejd
·
Foder & Strö Hej! Jag undrar hur många hästar man bör ha per hösilage-bal? Jag hämtar hösilage i en stor ”låda” gjord av pallkragar. Jag gör så för...
Svar
6
· Visningar
740
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Någon annan här med häst som konstaterats med mild astma? Hästen är otroligt prestationsnedsatt trotts ytterst mild astma. De ska ligga...
Svar
3
· Visningar
371
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Detta är första gången vi slår hö så jag ber er ha överseende med frågor som för andra kan tyckas självklara 😊 Idag slog vi gräs på...
Svar
15
· Visningar
1 337
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ge delar från tupp till katt?
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Ramla av varje uteritt?!
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp