Bukefalos 28 år!

Högtryckstvätt - vad väljer man i djungeln?

Ramona

Trådstartare
Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket behöver man egentligen spendera? Vågar man köpa begagnad?

Jag har en stor trädgård, en ovanmark pool, plattor, bil, hästtransport, växthus, uterum mm som ska högtryckstvättas.

Vad köper man? Vad är bra och dåligt? Vad ska man tänka på?
 
Jag hsr haft en nilfisk för länge sen fyllde basbehoven. Vilket var stalltvätt :D

Nu har jag en kärcher gillar den! Det är inte värstingmodellen men en bra bit bättre än lågpris.

Begagnat avråder jag ifrån. Du vet inte vad den varit med om och hur den förvarats
 
Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket behöver man egentligen spendera? Vågar man köpa begagnad?

Jag har en stor trädgård, en ovanmark pool, plattor, bil, hästtransport, växthus, uterum mm som ska högtryckstvättas.

Vad köper man? Vad är bra och dåligt? Vad ska man tänka på?
Standarsvaret, kolla med Råd&Rön vad de har kommit fram till i sina tester.
 
Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket behöver man egentligen spendera? Vågar man köpa begagnad?

Jag har en stor trädgård, en ovanmark pool, plattor, bil, hästtransport, växthus, uterum mm som ska högtryckstvättas.

Vad köper man? Vad är bra och dåligt? Vad ska man tänka på?

Kärcher och så stor du har råd med.
 
Standarsvaret, kolla med Råd&Rön vad de har kommit fram till i sina tester.
Problemet med Råd&Rön är att de väljer ut tio modeller av samma märke typ. Av de 16 st de testat är 10 st olika Kärcher-modeller, vilket absolut kan vara tacksamt ifall man är intresserad av en Kärcher. Men de har ju inte alls med några budgetmärken eller större variation.
 
Just i djungeln behöver du nog ingen högtryckstvätt.
Det är så ont om vattenkranar där.

Som så många andra rekommenderar jag Kärcher.
Efter några budgetvarianter som bara gick sönder så var det det billigaste valet.
En trasig lågpris är ju pengarna i sjön.
 
Just i djungeln behöver du nog ingen högtryckstvätt.
Det är så ont om vattenkranar där.

Som så många andra rekommenderar jag Kärcher.
Efter några budgetvarianter som bara gick sönder så var det det billigaste valet.
En trasig lågpris är ju pengarna i sjön.

Exakt, plus att det är ju sällan bråttom med en högtryckstvätt. Dvs det går bra att vänta tills det finns något erbjudande (jag köpte min Kärcher K5 på Jula Outlet för en ytterst blygsam penning - den var oanvänd, det enda var att terasstvätten inte följde med).
 
Missa inte hur mycket vatteflöde du har tillgång till. För lite flöde in havererar maskinen omedelbart om du har otur.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
907
Senast: Fetaost
·
Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 336
Senast: MiniLi
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 446
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 409
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp