Hö som dammar...

J

Juvelflickan

Hejsan!

Är det jag som är ute och cyklar, eller är det så att allt hö som dammar är mögligt?
Vårat hö dammar något otroligt i stallet... :crazy: Får man reda på en höanalys om det finns mögel i höet?

Tacksam för svar!


"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom, han får faktiskt stå för vad han har gjort!"
 
Sv: Hö som dammar...

Dammar höt väldigt mycket så är det oftast mögel. Man kan göra en särskild hygienanalys på höt men det ingår inte i en "vanlig" höanalys.
 
Sv: Hö som dammar...

Då måste du göra en speciell hygienanalys, som Sweet sa.
Dammigt hö tycker jag inte man bör fodra med oavsett om det är mögligt eller inte.

Btw.
Mögligt hö luktar något otroligt mycket damm, den där stickiga, torra lukten går inte att ta miste på.
En "frisk" bal luktar riktigt gott, somrigt på något sätt.
Råkade skaka i en möglig halmbal igår, uuuuurk :eek: jag nös i en timme efteråt!
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 912
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 927
Senast: shia
·
Hästvård Min häst står på boxvila i sex veckor efter en operation av griffelbenet i förra veckan. För några dagar sedan började han hosta då och...
2
Svar
23
· Visningar
2 717
Senast: emptyrings
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 940
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarföräldrar 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp