Hö med väldigt lågt protein

  • Soja har fungerat utmärkt för mig, men när det fattas så mycket är det nog bara potatisprotein som gäller. Se om du kan få tag på det. Jag har ett hö med kvot på 3,3 i år till lättfödd stor häst och växande åring. Inte kul alls, men potatisproteinet löser det hela. :)
 
Mina ponnier har senaste veckorna gått på en foderstat med 7kg hö, 2kg halm och ca 300gr Krafft Muskel, samt har den ena fått ca ett halvt kg havre. Till min glädje börjar de faktiskt minska i vikt och är riktigt pigga och fräscha! Gillar verkligen att kunna ge halm så de har att pilla med i boxen och alltid nåt att tugga på i hagen:).
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
572
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 186
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 735
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Min häst är en svårfödd krabat och skulle behöva lägga på sig lite till, framförallt överlinjen. Vet att man inte kan fodra till sig en...
Svar
2
· Visningar
633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp