Hö-året 2004, dags att börja nojja...

Vet inte hur bönderna häromkring har det, men de betena som är rena och välskötta har det växt så det knakat!!!
Skulle kunna tänka mig att det är så på åkrarna också, men jag kan inget, så jag vet inte.
Men det ser fint ut på fälten! (Men vi brukar väl vara efter [senare än] Skåne, för det är ju lite annat klimat här...eller?
 
Här har de kört in hö och hösilage på löpande band tycker jag....verkar ganska gott om det faktiskt.
 
Där jag bor i Skåne verkar det rätt bra med höet, men har bokat en andraskörd och hoppas att det blir lite av den till min häst. behöver ju inte så mycket till en häst, tack och lov. Bönderna här omkring gör mest ensilage till både sina kor och hästar så det är det inga problem att få tag på...
 
Här 5 mil norr om Stockholm har min ensilage bonde tagit massor av fint ensilage på första skörden. (Nästan inga här uppe som tar in hö längre)
 
Ja, det kan man inte säga om mina beten. Jag har öst ut NPK och nu regnar det faktiskt :bump: :bump: Så om drygt en vecka ser jag fram emot att få slippa gå med lie. Nu slår jag min skrittrunda som går runt hagarna och ger till unghästen. Man är måttligt glad av att börja varje morron med att ta fram lien...Men den borde räcka tills NPKn sugits upp ordenligt.
Eva
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 181
Senast: Shixle
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 357
Senast: MattiZ
·
Hästvård Ja, vad säger lagen? För nått år sen skrev jag om några hästar som gick på bete utan vatten. Fick tyvärr inte reda på vilka som hade...
2
Svar
25
· Visningar
4 407
Senast: Lobelia
·
Hästvård Jag blir inte riktigt klok på min hästs mage och tänkte nu höra om någon har liknande erfarenheter. Börjar med en liten (halvlång)...
Svar
11
· Visningar
3 103
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Hundförarjacka

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp