modzan

Trådstartare
Jag skall byta stall och då blir även ett höbyte aktuellt. Hur gör man?? Är det bara att byta rakt av eller bör jag blanda upp det nya med den " gamla"? :confused:
//Malin

Jag brukar köpa med mig hö från gamla stallet och byta successivt. Vill du få ännu längre övergång kanske du kan köpa lite från nya stallet och börja blanda redan där du står nu?!

Får hästen ett par veckor på sig är det jättebra!

Vad hade analys med höbyte att göra??? Att man byter rakt ställer till det i hästens mage, det är jobbigt nog att byta miljö.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
583
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 903
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 624
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama