Ho Pellets

moholmarabs

Trådstartare
Ett foretag annonserade har pa Buke om ho pellets som var gjorda av ensilage om jag inte minns fel.

Inte vad jag letar efter direkt, men skulle vilja veta om ngn har fodrat med "normalt" ho som ar i pellets form och hur det fungerar. Tex, jag ger min hast/ar 5kg ho pa kvallen. Da har de hela natten plus lite kvar pa morgonen. Hur skulle man gora da om detta 5 kg var i pellets form, hur mkt ger man. Bortsett fran protein varden och sadant forstas, vissa ho ar ju laga, andra har toppenbra varden.

Till mig later det som det skulle behovas fri tillgang pa vatten om man fodrar med detta, men kanske jag har fel..

Om ngn har erfarenhet, priser och annan information , skulle det vara bra.

Sv: Ho Pellets

jovisst far de det.. de har stor balja i hagen/paddock och hink i stallet.. men normalt dricker de inte en hel 20 liters hink overnatten. Men jag tankte att med dessa pellets behover de mer vatten an just en hink.. Jag formodar pelletsen gar "sonder" i magen och det blir torrt= risk for colic..

Sa fragan var val, behover de ha mer an en 20 liters hink i stallet for overnight??

Alltså..höpellets låter som rena idiotin för mig! Varför liksom? Varför utsätta hästen för den risken? Lucernpellets är väl på sätt och vis "höpellets" men det är ju inget man ger som enda grovfoder om man har något bakom pannbenet..

Det ar vad jag forsoker finna ut, vad ar bra med det? Jag ger alfalfa pellets nu pa kvallen, men ocksa massor av ho.. Och de far ungefar 6 dl av alfalfa pellets sa vi pratar ju inga mangder.. Det ar mer "godis" an ngt annat..Jag fodrar inte med kraft foder sedan de inte behover det.. Ho mineraler och alfalfa pellets och de ar alla friska..

Men jag ville veta mer om det. Jag hittade en site online med email och sande mail till dem, dock ar websiten dalig och inte uppbyggd. De letar ocksa efter afterforsaljare. kanske det inte gar sa bra som de tankte sig???

Ja, jag vill fortfarande veta om ngn har anvant det sa....

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 203
Senast: daphna
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: Inglorion
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 305
Senast: moholmarabs
·
L
Träning Hej, Jag har nyligen borjat rida igen efter 8 ars uppehall. Flyttade till England nar jag var 18 och hade inte mojlighet att...
2
Svar
32
· Visningar
3 986
Senast: Moa Londonbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp