Hö på lösdrift

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Lovizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 821
L

Lovizz

Funderar på att till vintern ha ett lite äldre kallblod på lösdrift med två små shettisar. :)
Saken är den att dessa två shettisar har väldigt lätt att lägga på hullet och behöver då absolut inte lika mycket grovfoder som kallblodet. Hur skulle man på ett praktiskt sätt kunna utfodra kallblodet (då i första hand hö) utan att shattisarna sätter i sig det? skulle det funka med ett ordentligt hönät som man fösöker binda högt upp eller någon typ av "hökrubba" för nordisen?

Sv: Hö på lösdrift

mitt tips - fodra med ett grovt hö som kräver mycket tuggande, så kommer shettisarna vara nöjda utan att äta ihjäl sig.

(mina shettisar har fri tillgång hela vinderhalvåret - just nu går de på bra bete)

Liknande trådar

Hästvård Jag har en 30 årig ponny som jag haft sedan 13 år tillbaka, som alltid stått på stall vintertid förutom sommaren då han gått ute dygnet...
Svar
2
· Visningar
1 384
Senast: Korven
·
Foder & Strö Tyvärr blev det klart att 3 av mina 4 hästar, som står på lösdrift, har en problem med luftvägar. Två hade problem redan innan de kam... 2
Svar
27
· Visningar
2 874
Senast: alexvb
·
S
Hästvård Jag har en 1,5-åring (SWB) som efter en olycklig hovböld fått stå med gips på boxvila i nästan fyra veckor, först på klinik och sedan...
Svar
9
· Visningar
1 669
Senast: stalll
·
Foder & Strö Vi har en mycket svårfödd häst som vi inte riktigt får ordning på, och jag har slut på idéer. Hon är ett 13-årigt ädelt halvblodssto... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
16 151
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka