C

celeste

min häst får 6 dl en sorts músli o 3 dl en annan storts músli....o sen så får hon ½dl majs olja....det får hon varje kväll o morgon...
sen får hon kväll:6 kg enislage o lunch:3 kg o morgon:3 kg...
jag rider unegär varje dag nu, men tyckerni att hon får för lite mat? et e kanske svårt o säga..hon e ett engelskt fullblod på 8 år...har ni något bra tisp på hur man får upp hullet??..för det e ju ganska lätt att engelskt fullblod tappar i hull..:crazy:

Sv: hmm

När man räknar foderstat utgår man från hästens behov. Man försöker täcka så mycket som möjligt med ett bra grovfoder och om det inte räcker till får man lägga till kraftfoder och mineraler. Vad man behöver för att kunna göra detta är en analys på höet/hösilaget/silaget. Man räknar alltid foderstat i kg/hg/gr aldrig i volymmått. Numera är enskilda hästars foderstater något vi egentligen inte ska diskutera här på forumet men om du kollar/söker så finns det just nu en tråd som handlar just om fullblod och deras mat...
//marti

Liknande trådar

Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: mily
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 968
Senast: Habina
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 675
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hejsan, är en ganska nybliven ponny mamma :) Har själv inte jätte stor erfarenhet av hullbedömning eller en super lätt född ponny. Vi...
Svar
12
· Visningar
1 463
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?
  • Uppdateringstråd 30