Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

Lorelie

Trådstartare
Jag gjorde om en hemsida igår kväll, och la ut den på nätet nyss. Lokalt i datorn funkar allt som det ska, men ute på nätet blir det något knas med bakgrunden på undersidorna.
http://www.aramennoc.se/fniss25 Öppna någon av länkarna i menyn och titta vad som händer med bakgrunden. Den ska inte se ut så, det ska vara likadant som på förstasidan. Vad är det som blivit fel?
 
Sv: Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

edit: Min hjälp var nog ingen hjälp?
Jag tänkte att du skulle targeta "index2" istället för "main".

Men det berodde visst bara på att opera istället bestämde sig för att öppna länkarna i nytt fönster med vit bakgrund. :o
 
Senast ändrad:
Sv: Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

Provade, men då öppnades sidan över hela skärmen istället.
 
Sv: Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

Annars kan jag ju lägga separat bakgrund på varje sida, dvs body bgcolor, men det undviker jag helst, då jag måste ändra varje sida inför nästa uppdatering.
 
Senast ändrad:
Sv: Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

Du skulle kunna använda en css-mall för bakgrunden. Men det bästa är nog att bara hålla ut tills någon som vet vad de pratar om vaknar och kan rätta till felet, själv är jag uppenbarligen in over my head här.. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

Det kan jag ju också göra... men nu tänkte jag utnyttja genomskinligheten i iframen för att få fram rätt bakgrund =/

Hoppas någon vaknar snart :p


Det konstiga är ju att allt funkar som det ska lokalt i datorn...
 
Sv: Hm... Varför blev det DEN bakgrunden?

Jag är inte van vid att lägga CSS-koden direkt i taggarna, men spontant skulle jag säga att du borde ändra koden till <body style="background:none;transparant-color:black" text="#000000" link="#000000" alink="#000000" vlink="#0000000">. Du kan ju alltid prova och se om det funkar...

Förstår dock inte riktigt varför du behöver ha en genomskinlig bakgrund? Varför inte ha samma färg på alla sidor? Eller är det det som inte fungerar? :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 023
Senast: Icfafn
·
Övr. Hund Skulle vara kul att bolla lite/få lite input! När min numera unghund var valp började vi leka med en del sök/uppletande här hemma i...
Svar
3
· Visningar
750
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 811
Senast: nilie
·
Övr. Hund Sedan i går har min hund betett sig ganska illa. Han är nio år gammal och har varit min i två år. Jag vet inte så mycket om hans...
Svar
7
· Visningar
3 781
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp