Hjärtmuskelinflammation!

MizzFail

Trådstartare
Jag hjälper till i ett stall, för ett kort tag sen kom en ny häst dit.
Han hostar upp maten hel (han åt då havre på kvällen, numera pellets), han tuggade, och svalde, hostade upp den. :crazy:
Han är undersökt på klinik att han har hjärtmuskelinflammation och var inte alls speciellt pigg när han kom till stallet.
Nu har han däremot blivit mycket piggare sen dom började ge han pellets istället för havre.
Ägaren bor långt borta, så stallägaren har fullskötsel.
Nu har han också börjat rejsa hela dagarna i hagen, han springer fram och tillbaka hela tiden..
Och gnäggar och håller på..
Äter knappt sitt hö, han har inte tid!
Kan dom bli så här efter att ha blivit bättre efter hjärtmuskelinflammationen?
Någon med erfarenhet av det?
Skulle vara väldigt tacksam över svar :)

Sv: Hjärtmuskelinflammation!

Förstår kanske inte frågan men är det inte lite självklart att hästen blir piggare när den blir frisk?
Den har väl inte orkat innan om den haft hjärtmuskelinflammation.

Sv: Hjärtmuskelinflammation!

Jo, klart den blir det, men pigg som han var, brukar inte hästar vara..
Tyvärr är inte hästen längre i livet då han inte alls mådde bra..

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 496
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känns som att en ångvält kört över mig och jag har varit ute i krig under 7 svåra år typ. Började i helgen med att Sotis blev dålig...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 878
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI