Sv: Hjärntumör - behandling och utgång
Tumören har ju tagit plats därinne, och när den är borta börjar hjärnan att "buckla tillbaka sig" igen. Den ändrar helt enkelt form och det märker man. Gissningsvis är det väldigt olika beroende på var tumören suttit någonstans.
Jag hade oerhörda smärtor i huvudet efteråt. Personalen fick plocka ner klockan som satt på väggen i mitt rum för jag klarade inte av ljudet. En dag var jag sugen på något salt så min snälla bror kom med chips till mig, men jag kunde inte äta dem för det lät så mycket när jag tuggade

.
Eftersom mitt hjärta inte heller fungerade som det skulle var det ett fasligt spring för att kontrollera allt hela tiden så jag fick aldrig någon ro och jag var så trött, så trött. Jag kunde t.ex. vara jättetörstig och glaset kunde stå bredvid mig, men jag drack inte för jag orkade helt enkelt inte. Svårt att beskriva, men tröttheten var förlamande.
Till råga på allt annat drabbades jag av vinterkräksjukan när jag låg på sjukhuset. Det var 2 veckor efter operationen och jag hade inte en chans att hinna till toa med rollatorn. Spy kunde jag göra i påsen, men det som kom nertill var värre med

Epilepsianfall hade jag inte längre när tumören väl var borta, men det kunde sticka och pirra i ansiktet mest hela tiden.
Jag kunde inte gå utan rollator på ett bra tag, minns inte exakt men några månader var det väl.
Att åka bil var skitläskigt. Jag fick den där känslan av att man trycks bakåt mot sätet, som när man gasar på snabbt, men vi åkte lugnt och fint i typ 30 km/h. Hjärnan lurade mig på något sätt där
Och så det där med många intryck samtidigt, det är det enda som är kvar fortfarande, även om det var värre i början. Tänk dig nyhetsmorgon på tv 4. Där är en liten remsa med text-nyheter som rullar i nederkanten under hela programmet, sådant var helt omöjligt för mig, jag blev illamående och trodde jag skulle kräkas, och började oftast storgråta.
Sist men inte minst är det ju den psykiska biten. Att bearbeta det man gått igenom. Jag var psykiskt ostabil, ville bara dö ifrån alltihop, samtidigt som jag kunde gråta av lycka om någon var lite extra snäll mot mig. I mitt fall vågade dom inte ta bort hela tumören. Den satt fast i nåt kärl därinne som man inte fick ha sönder, så en liten hinna lämnades kvar. Därför var risken stor att den skulle växa tillbaka igen och när man mår så dåligt blir det som en skräck att man kanske måste göra om alltihop en gång till. Givetvis tog jag för givet att det skulle bli så och hade bestämt mig för att inte göra en operation till, jag fyllde i vita arkivet istället

. Nu har den inte växt tillbaka och enl läkaren är det högst osannolikt att den gör det efter så här lång tid så lite tur har jag allt haft.
Det är ju inte alls säkert att det blir så här för din pappa, jag tror som sagt att det hänger mycket på var tumören sitter.