Hjälteinsats av Helena Lundbäck

Sv: Hjälteinsats av Helena Lundbäck

Hmm är det bara jag eller är "hjälteinsatts" kanske ett överdrivet ord?

En mycket bra insatts, bra ridet och bra jobbat... men Hjälte insatts?

För mig är hjälte så mycket mer än att prestera i en sport. Det har att göra med att hjälpa andra i nöd.
Det var inte frågan om nöd, inte ur den synvinkeln att dte är frågan om hjälte iallafall...

Vill dock poängtera att jag inte kritiserar Helena och hennes insatts, utan valet av ord som journalisten valt att använda som rubrik.
(å andra sidan såg jag just att det är sporthästen.se som imo försöker fjäska för eliten som vanligt).

Du skrev vad jag tänkte.. Trodde hon hade typ räddat livet på någon..

Ja precis. :P
Jag trodde Helena gjort hjärt och lugnräddning och räddat någons liv... det var vad jag först trodde när jag läste rubrikerna här på buke...

Men som sagt, jag har personligen lite svårt för sporthästen.se eftersom väldigt mycket av dennas artiklar mest känns som smör för eliten!

Suck, och nu har detta "hjälte"-fenomen äntrat hästsporten också. Jag har stört mig länge på att personer i övrig idrott kallas "hjältar" så fort de presterar bra. Jag tycker att man genom detta förminskar de som verkligen är hjältar.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Helena Lundbäck var kanske inte förstahandstipset inför Falsterbo Derby på lördagen, särskilt inte för henne själv. Men det var en...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Inte sedan 2008 har en kvinnlig ryttare vunnit Falsterbo Derby, men nu slog Helena Lundbäck till med två felfria rundor i sadeln på...
Svar
0
· Visningar
219
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Helena Lundbäcks stjärna Mynta har fått somna in. Ekipaget skrev svensk ridsporthistoria när de tog sig till VM-final i spanska Jerez...
Svar
0
· Visningar
302
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ekenryttaren Helena Lundbäck blev historisk i VM i Jerez, Spanien, 2002. Tillsammans med det lilla stoet Mynta blev hon det första...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama