I
indigo
Jag har haft min halvblodsval ute på foder hos en 20-årig tjej i 2 månader.Haft tät kontakt med henne och hon har sagt att hon är så nöjd med honom och att allt funkade super bra.Allt kändes mkt bra från båda håll.I Lördags morse fick jag ett samtal ifrån en kvinna som undrade om jag var ägare till *** och jag sa att det var jag.Då berättade hon för mig att fodervärden inte vart hos honom på flera veckor,inte fått mat,skötsel,motion...ingenting alltså.Jag blev helt förtvivlad.Som tur var hade hon,ägaren till stallet samt en tjej till sett till så att han fick mat och komma ut i hagen iaf.Skönt att det finns sånna.Dom började också forska i om hon verkligen ägde hästen som hon sa och så hittade dom mig.Jag hämtade hem honom igår.Tunn och med skor som suttit sen i slutet av feb och ont i ett bakben.Fodervärden hade ett mkt bra kontrakt som hon skulle följa där det stod bl.a att hon inte får flytta hästen utan att meddela mig först.Detta har hon brutit samt att hon även försökt att sälja honom 2 ggr.Pratade även med ägaren till stallet jag lämnade honom och det var samma sak där och därför blev hon vräkt.Denne person hade försökt att hitta mig men hon hade fått felaktiga uppgifter i från fodervärden.Usch jag är så arg på mig själv för att jag har blivit så lurad.Jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare med detta men något måste man väl kunna göra så att inte fler råkar ut för samma människa??Alltså..Kontraktsbrott,vanvård och försök till att sälja annans egendom.Hon har även ljugit om mkt mer.Hjälp!!