skuggan_

Trådstartare
Jag har ett travar sto som jag hoppar med och jag skulle behöva hjälp med lite tips om styrke träning då hon har svårt att gå i galopp. Kan man använda sig av små hinder? eller är det bara backar som gäller?:p Hon har inga problem med höjden eller så men vill få lite mer muskler så jag slipper "skena" över hindrerna:p

Hoppas ni fattar någorlunda vad jag menar tack på för hand!

Sv: Hjälp!

träna upp galoppen innan du börjar hoppa, hästen måste kunna bära sig i en bra galopp innan man börjar med hoppträning.
ut och galoppera i terrängen och mycket galopparbete i paddock/ridhus. fattningar och avsaktningar är bra träning, och börja sen med galoppbommar innan du sätter upp hinder.

träna upp galoppen innan du börjar hoppa, hästen måste kunna bära sig i en bra galopp innan man börjar med hoppträning.
ut och galoppera i terrängen och mycket galopparbete i paddock/ridhus. fattningar och avsaktningar är bra träning, och börja sen med galoppbommar innan du sätter upp hinder.

Ok tack!:bow:

jag har också en travare där jag rider, själv så börjhade jag med att rida ut och galoppera där, sen hoppde jag i trav på ridbanan och efter några veckor så började jag försöka galoppera mot hindrena, och efter. det funkar rätt bra nu. och jag har inte full kontroll på galoppen, menmen hon är ju en travare :) och det kommer med tiden, men hinder hoppar jag. och rider för tränare en gång i veckan och hoppar några hinder som kan hjälpa mig med galoppen i. det har hjälpt mkt. men så ha rjag gjort. och det har gått bra

lycka till!

jag har också en travare där jag rider, själv så börjhade jag med att rida ut och galoppera där, sen hoppde jag i trav på ridbanan och efter några veckor så började jag försöka galoppera mot hindrena, och efter. det funkar rätt bra nu. och jag har inte full kontroll på galoppen, menmen hon är ju en travare :) och det kommer med tiden, men hinder hoppar jag. och rider för tränare en gång i veckan och hoppar några hinder som kan hjälpa mig med galoppen i. det har hjälpt mkt. men så ha rjag gjort. och det har gått bra

lycka till!

Ok! låter bra:) tack detsamma:)

vet itne riktigt hur det kommer gå för dig, menmen :) för mig funkade det bra iaf :D

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 790
Senast: mamman
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka