H

Häst 2004

:cry:

Fick min häst utdömd förra veckan,se tidigare trådar halt på alla fyra, spatt, tätt mellan tornutskott...
Jag håller på att gå sönder inombords och klarade inte av att vara hos henne i stallet utan att bryta ihop:crazy: så jag har med vänners hjälp hittat en sommarhage m islandshästar där hon går nu...Har kämpat länge med att försöka få henne frisk och trodde det skulle vara lättare när jag fått beskedet att nu kan vi inte göra mer... Det är klart en lättnad att ha kommit till punkt - men våndas otroligt över det som nu återstår- det fasansfulla att ta bort henne:( Jag har redan bestämt att jag inte ska vara med och har redan ordnat med personer som hon känner som ska vara med henne)
Men har funderat fram o tillbaka - jag vill att hon ska få somna lungt o stilla med hjälp av spruta, hon är huvudskygg, därför känns det bäst. Vet ngn hur man går tillväga ? Bestämmer man med veterinär o så kommer lantbrukstjänst o hämtar, el hur gör man ???:(

Sv: Hjälp

Om du har bestämt dig för att du ska spruta och att sedan skicka iväg henne med Svensk Lantbrukstjänst. Så tar du kontakt med veterinären först och sedan LAntbrukstjänst. Nackdeln med detta kan vara att Lantbrukstjänst inte alltid kommer direkt när djuret redan är avlivat. Man kan ibland få vänta ett par dagar innan de kommer och hämtar. Om de ska avliva så sker allt på en gång, avlivning och hämtning. Sedan vill Lantbrukstjänst ha betalt direkt vid avhämtningen när det gäller hästar. Så du/de som är på plats måste ha pengarna klara.
Har du en bra veterinär så kan han/hon komma samtidigt som Lantbrukstjänst så att du får det gjort på en gång.

Sv: Hjälp

Tack för svar. Då tar jag kontakt med veterinär och hör så att man kan få det att gåihop samma dag... Men om det inte skulle funka, kan lantbrukstjänst ge lugnande innan !? :(

Liknande trådar

Övr. Barn Hej! Nu behöver jag verkligen er hjälp. Gossen går på särskola, åk 3. Har ganska grav ADHD och utvecklingsstörning. Vi har kontakter hit...
Svar
6
· Visningar
1 838
Senast: Girasol
·
K
Hästmänniskan Hej! Här kommer ännu en personlig penga-fråga, men jag hoppas att ni vill hjälpa mig. Jag ska köpa häst vår/sommar 2012. Jag ska köpa...
Svar
18
· Visningar
2 327
Senast: DarkInNight
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·
H
Hästvård Har haft en tråd här innan om min häst som var halt på alla fyra och blev behandlad i både knäleder bak, kotleder fram, samt glidleden...
Svar
17
· Visningar
2 448
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka