Sv: hjälp!!

möjligtvis fång?
vill inte hästen gå/stel kan det vara fång, (fånghäst behöver inte stå i fångställning och kan få det på vintern..)

nej är ingen hovböld går stelt det gör h*n men endeast bak?

Beror på hur varma och om det alltid är samma hov som är varm.
Hästar "växelvärmer" sina hovar och en del blir varmare beroende på hur de står osv. Oftast är någon hov lite varmare än den andra, men det är förmodligen inte detta du syftar på?
Kanske ngt problem efter skoning eller en hovböld på gång?

vet är på gång ska bli intresant att veta vad det kan va. kanske korsförlamning?

Kommer vet. ikväll alltså? Det var ambitiöst! ;)

Men iaf, man brukar säga att värme betyder smärta/inflammation av nåt slag. Behöver ju inte va nåt allvarligt. Att den går lite stelt beror kanske på att den har lite ont där.
Är den skodd där (i bak)?

Skriv o berätta när ni vet vad det är. :smirk:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
792
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
376
Senast: Sryoqwe
·
Hästvård Hej, min häst upptäcktes ha hovledsinflammation hos veterinären för 2 veckor sen. Blev sprutad och fick metacam i 10 dagar. Hon är nu...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama