B
**BORTTAGEN**
Hur får jag med mig mitt goda ledarskap upp på hästryggen?? Hur får jag hästen att lita på mitt omdöme även när jag sitter på? Alla tips tas tacksamt emot! 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är fullt möjligt att du som lekman inte kan avgöra det. Det där vet Lil-sis allt om. Gå in och läs på Sammetsmule om hennes vedermödor med Ponnyn. Ponnyn visade sig ha ischias, och det var minsan inte lätt att hitta.Hon har inte ont i ryggen. Jag kontrollerar det varje gång innan jag rider...
Det kan hon få av att bära ryttare, lättare utan sadel, särskilt om hon har proteinbrist. Fast då är det inte träningsvärk, utan muskelvärk p.g.a. att muskler bryts ned av arbete om det saknas protein.Hur kan hon få träningsvärk av 20 minuters skritt???
Det behövs inte en grav proteinbrist för det, utan det räcker med en lindrig proteinbrist under ett skede då hästen skall bygga upp muskler för att hästen skall få muskelvärk.hon lider inte av grav proteinbrist!