YorkWann

Trådstartare
Hur gör man om man fått oanalyserat ensilage, som redan är balat, och man inte har tillgång till en sån där borr? Det handlar om fyrkantsbalar är på ca 150kg.
:confused: :crazy:

Endera tar man bara från 1 bal...fast det kan ju bli missvisande om balarna kommer från flera fält. Annars får du invänta tills ni öppnat ca 3-4 st och ta eftersom...Proverna man tar fryser man in till man har från flera balar, sedan skickar man in. Detta kan ju ta lite tid, men det blir ju ett bättre resultat. Höborr kan man få låna på tex Granngården och sådana ställen...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
834
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag antar att det finns fler än mig som har detta problem med att manen blir totalt förstörd av balkupan. Är det någon som har någon...
Svar
4
· Visningar
432
Senast: Lole
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
708
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka