Censur
Trådstartare
Jag må verka okunnig vad gäller min hästs foderstat, men jag har alltid försökt att utfodra för att undvika varje slag av brist på henne. Hon har gått på mycket grovfoder, fått lite hippo Alfa och hållt sig väldigt fin i hullet. Inte haft möjlighet att ta någon analys eftersom vi alltid köpt av olika leverantörer. Här i göteborg är det inte ofta du hinner handla bra hö för hela vintern med möjlighet att bara lagra hö för en månad framåt i ett litet förråd. Nu behöver jag hjälp! Nu skall jag se till att ta analys på höet som jag skall ge i vinter, eller ialf en månad fram över. Hur gör ni andra när ni hela tiden måste skifta mellan olika hötyper?`
Min häst är ett halvblod, två år gammal och är i normalt hull. Hon äter i dagsläget 8kg hö, 1/2kg lusern & 2dl hippo alfa.
Nu är jag helt nybörjare på det här med analys, men inser att jag VILL förstå. Kan någon förklara vad förkortningar betyder, vad en tvååring som växer och gärna tappar hull behöver för värden? Jag behöver ha tag i hö snarast. Förstår naturligtvis att det skiftar på olika hästar, men om vi skall gå efter ett "snitt", där vi tar för givet att hästen är normal att föda. Öka på kan man ju göra när det blir kallare, om hon sticker iväg på höjden eller liknande.
SNÄLLA HJÄLP!
Min häst är ett halvblod, två år gammal och är i normalt hull. Hon äter i dagsläget 8kg hö, 1/2kg lusern & 2dl hippo alfa.
Nu är jag helt nybörjare på det här med analys, men inser att jag VILL förstå. Kan någon förklara vad förkortningar betyder, vad en tvååring som växer och gärna tappar hull behöver för värden? Jag behöver ha tag i hö snarast. Förstår naturligtvis att det skiftar på olika hästar, men om vi skall gå efter ett "snitt", där vi tar för givet att hästen är normal att föda. Öka på kan man ju göra när det blir kallare, om hon sticker iväg på höjden eller liknande.
SNÄLLA HJÄLP!