N
nettan80
För en vecka sedan va jag inne på ATG i malmö och gjorde hältutredning. Där upptäcktes kotleds inflammation i båda fram och led inflammation på ett fram knä. Det är dock inte det värsta, på röntgen upptäcktes rejäla urkalkningar på både fram knä. Någon som har erfarenhet av detta? Är där någon som varit med om detta, hur gick det för er häst? Han blev sprutad i tre leder och får metacam. Veterinären på atg sa att om han inte blir bättre så kanske jag skulle tänka på att avliva honom. men hur ska jag kunna göra det, han har livsgnista utöver det vanliga, en riktigt glad o sprallig kille. Vet inte vad jag ska ta mig till.
Han har haft detta i många år.Alltså blivit sönder körd ( är en 10 årig travare). Jag har haft honom i ett år. ridit han i skogen ca 4 dagar i veckan, inte hårt bara skritt, trav o lite lite galopp. men de senaste 2 månaderna har jag börjat rida mer på bana ( western).
Han har haft detta i många år.Alltså blivit sönder körd ( är en 10 årig travare). Jag har haft honom i ett år. ridit han i skogen ca 4 dagar i veckan, inte hårt bara skritt, trav o lite lite galopp. men de senaste 2 månaderna har jag börjat rida mer på bana ( western).