Hjälp, vad har katten för fel???

Sv: Hjälp, vad har katten för fel???

Nu har vi varit hos veternär, och beskedet är oroande:(

Katten hade ont på ena sidan av huvudet/nacken. Ena pupillen var lite lite mindre än den andra och reagerade sämre..

Vi ska nu ge antibiotika och värkmedicin i 6 dagar och om katten inte blir bättre så ska den undersökas närmare, men troligtvis är det avlivning som gäller då.. Om den börjat bättra sig så fortsätts kuren i 1-2veckor..

Tack båda!

Nej tyvär har jag ingen aning vad som hänt.. Kanske hunden har trampat den eller nåt?
Det är väl bara att vänta och se..:(

Jättefin han är!

Skönt att han kryat på sig. Jag håller tummarna för att han blir helt frisk.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka