Hjälp, vad gör jag nu?

A

aenglah

Min älskade hund.

I söndags upptäckte vi att det inte kom något kiss då hon försökte kissa. Så det blev ett besök på Albano. Där hon tömdes på en 1l urin. Eftersom allt såg normalt ut och även testerna var normala var vi idag på återbesök för ultraljud.
Hunden kunde kissa själv redan då vi kom hem från Albano i söndags.

Allting var normalt förutom att "dorsokranialt om urinblåsan ses en struktur om 8,5*9,5cm, kraftigt kavernöst utseende, arteriellt vaskulariserat, verkar utgå från sublumbar lymfkörtel.

För exakt diagnos krävs buköppning.

Men vad betyder det här. Är det helt kört för min hund. Allmäntillståndet är mer än gott idag. Vad mår min hund bäst av?

Sv: Hjälp, vad gör jag nu?

Men veterinären måste ju haft några synpunkter på det där. Med mina högst begränsade kunskaper så är jag inte alls kvalificerad att svara dig. Men det låter som att de misstänker att det finns en struktur (av ännu okänt slag) som ser ut att utgå från en lymfkörtel. Innan det är undersökt så kan nog veterinärerna bara gissa. "Kavernöst" har med hålrum att göra.

Oavsett vad du får för svar här så ska du naturligtvis ringa till Albano i morgon igen och be veterinären ringa upp dig under dagen. Hon/han måste ju ha någon idé om vad som bör göras. Jag skulle med största sannolikhet gå på veterinärens rekommendation faktiskt.

Liknande trådar

Hundhälsa För en och en halv månad sen började min 14 åriga jack russell kissa inne. Jag tror inte han vet att det händer, det rinner liksom bara...
2
Svar
34
· Visningar
8 151
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V