Hjälp- vad gäller?

Jois

Trådstartare
Har en 7månaders hingst som fick en fraktur i armbågsbenet förra veckan. körde upp honom til Ultuna där kvällspersonalen tog några bilder som visade frakturen- då såg man att den låg farligt nära leden men inte om den gick hela vägen eller inte... Då fick jag beskedet att har den gått hela vägen är det tämligen kört.
Hur som, fölet fick en platta inopererad för att stödja upp det hela i onsdags och sen dess har både kirurg och veterinär varit väldigt positiva.
Nu idag när jag pratar med vet igen visar det sig att frakturen visst har gått upp i leden!!!:eek:
När jag starkt ifrågarsätter hur det ska gå och berättar om vad den 1a veterinären har sagt så säger denna att det inte alls behöver vara dålig prognos på det, att kirurgen fått ihop frakturen så fint att det ser positivt ut iallafall. Att föl har en fin förmåga till att läka och bla bla bla..
Å nu undrar man ju givetvis- vad är et som gäller?? Någon som har erfarenhet av detta eller som är påläst?

Från att ha varit jättepositiv till att han kommer till att bli bra igen till att ha dragit in huvudet rakt in i betongväggen...:cry:

Sv: Hjälp- vad gäller?

Frågan är om man använder din häst som försökskanin .

Frågasätt hur många hästar man har behandlat och utgången av detta !

Be även om källahävisning och låt andra djursjukhus bekräfta prognosen .

Har själv haft en häst som man använde utan min vetskap till försökskanin trots att jag frågade direkt på Strömholm om man hade behandlat denna skada innan så man inte använde min häst som försökskanin vilket man då nekade till .

När pållen togs bort hade jag en annan vetrinär som hjälpte mig att söka fakta om skadan . Då visade det sig att man aldrig hade försökt behandla denna skada på 2 ben :eek: Kan säga att jag då bröt ihop över vad hästen hade fått lida och jag hade bett många gånger om att man skulle ta bort honom...

Han blev till slut bortagen/utdömd av en annan vetrinär och det var inga fina ord som sades till försäkringsbolaget som bara betalade ut pengar till behandlingen .

Så låt fler vetrinärer ta del av plåtarna och göra ett utlåtande så du vet vad du har att gå efter .

Håller tummarna att det ska gå bra med din bebis .

Mia

Liknande trådar

Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 913
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 823
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
4 074
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa Min labrador har en mycket aggressiv variant av armbågsartros. Förra hösten märkte vi av att hon blev stel efter aktivitet, vilket har...
Svar
14
· Visningar
3 225
Senast: Raderad medlem 94602
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka