Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej, jag har nästan ingen koll alls på det här med distans. Men gjorde ett skolarbete om det och blev väldigt fundersam på om inte jag och ponnyn borde ställa upp i en liten distanstävling. Om vi (jag) vågar dvs.
Men iaf, det jag undrar är ifall man måste vara med i någon klubb för att få ställa upp i en liten pp-tävling? Hur lång brukar en pp-sträcka vara ungefär och hur lång tid brukar det ta att rida en sådan?
Sen så undrar jag också, hur VET man vart man ska rida på en bana? Finns det markeringar någonstans så att man vet att man rider åt rätt håll?
för att starta en pp , kräver många att du är medlem i ngn klubb , den kan vara allt från 2-4 mil , beroende på vem som anordnar.
tiden är mkt olika , du har riktlinjer för min o maxtid , men i snitt brukar det ligga på ca 8-9 kmh.
tips är att ta kontakt med ditt distansdistrikt för att få mer info o hjälp!
hm, innebär detta en distansklubb? jag är "bara" medlem i Vallentuna Ridklubb, alltså en "vanlig" klubb. trodde att det skulle räcka, eller hade jag fel? *sista minuten koll*
PP finns igentligen inte. Den regleras inte av TR.
MEN anordnas PP samtidigt som tävling o CR så gäller TR.
Har man bara en PP så kan arrangören sätta sina egna regler.
Därför är det alltid bäst att läsa proppen och fråga arrangören vad som gäller för just den PP man tänkt rida.
// Linda
Hästhantering
Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Juridik & Ekonomi
Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;)
Jag är i 30-års ålder och lever...
Hundavel & Ras Klart att pälsen växer ut igen och inte är förstörd, däremot så blir det ju ett himla jobb att få den funktionell igen. Hårrötterna blir...