P
pea_
jag har på senare tid märkt att min hästs svans åker in i rumpan och fastnar. jag vet inte varför det blir så och inte heller vad jag ska göra åt det. måste ju vara otroligt obekvämt och kunna ge infektioner och sår. just nu flätar jag vid svansroten men hon har kliar upp den direkt och den fastnar iaf. hon har aldrig kliat när den inte varit flätad.
funderar på om jag kan klippa den vid svansroten (som dressyrhästar kan ha?) men vill helst inte eftersom jag vill ha den så tjock som möjligt och hon egentligen är en hopphäst . kanske ha den lindad eller liknande. tror iofs inte den skulle få va kvar, hon kliar ju ur flätan direkt och samma sak med knoppar eller om man lindar benen.
funderar på om jag kan klippa den vid svansroten (som dressyrhästar kan ha?) men vill helst inte eftersom jag vill ha den så tjock som möjligt och hon egentligen är en hopphäst . kanske ha den lindad eller liknande. tror iofs inte den skulle få va kvar, hon kliar ju ur flätan direkt och samma sak med knoppar eller om man lindar benen.