HjÄlp Sjuk HÄst!!!

S

SingleMalt

Nån som vet vad det kan vara för fel på min Gamlig?
En 29årig ponny som alltid varit frisk och kry.

Syptom

Almänt slö och hängig. Pigg och som vanligt i går dock.
Inte ätit upp sitt foder, bara pillat i det.
Lös avförig, har aldrig det i vanliga fall.
Normal temp
Normal puls

Ska naturligtvis ringa vetrinär så fort de öppnar, men vill ändå ha tipps på vad det kan vara och vad jag kan göra så länge.

Sv: HjÄlp Sjuk HÄst!!!

Det kan helt enkelt vara dags for din hast att gora en lang resa.

Vart gamla russ var ocksa ratt avslagen kvallen innan han dog och ville inte ha sin mat.

Han blev 32 ar och 10 manader gammal.

En dag ar det bara sa att maskinen kroppen blivit utsliten.

Men om din palle fortfarande lever i morgon sa ska du naturligtvis kontakta en veterinar for det kan ju ocksa vara en banal och lattfixad smasak, tex att en tand plotsligt lossnat lite och gor att hasten inte kan ata utan att det gor ont. ( Gamla hastar brukar ju tappa en och annan tand...)

Det ar ju sa det ar att ha en riktigt gammal hast....man vet aldrig hur det blir imorgon. Med Bracke var det sa att minst en 5 ar innan han dog att jag tankte flera ggr i veckan saker som, "undrar om han lever nar jag kommer ut i stallet " eller liknande. Trots att han var ratt ok for sin alder halsomassigt.

/KT

Senast ändrad:

Jag vet inte vad jag skall råda dig till men som Kung Tulle skriver att det kanske är dags för en lång resa...
Jag råder dig till att bara pyssla om den lille och göra så gott du kan, bra av dig att du ringer vet så snart du kan!

Berätta för oss vad som händer med din trotjänare!

Tänker inte påtala hädanfärden jag, utan föreslå en slurk Pro Viva eller annan snäll magotarm-bakterie. Kan vara magfloran som är ur balans. Den är ju extra känslig på gamlingarna och med allt gräs som gror just nu så kan allt hända. Kanske är kolik på G. Skulle kolla till hästen under natten jag....

Svar till allihop.
Hästen är nu okey, var en släng av kolik bara. kan ju dock vara en bakomliggande osak till det hela som typ dåliga tänder osv. detta ska kontrolleras.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 668
Senast: manda
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 171
Senast: Siggan
·
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 692
Hästvård I tisdags morse upptäckte jag att min häst var sjuk. Han hade inte ätit något av kvällsmaten, var mycket trött, hängig och hade 38,9 i...
Svar
1
· Visningar
1 257
Senast: MiaMaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka