Hjälp!!! Orolig för kissen!!

R

ramada

Hej allihopa hoppas nån kan lugna mig lite.
Kastrerade/steriliserade kattjejen förra fredagen och hon har varit lite på såret och ska slicka, dum som jag var sa jag inte att jag skulle ha en tratt med mig då utan köpte en krage på djuraffärn. nu har hon haft den hela tiden i princip men nu såg jag nyss att det spucki littegranna å då kom de ut lite var där, vad ska jag göra?! Ska jag ringa vetrinären eller ska jag vänta nån dag och se om det blir bättre. Funderar på å sy en snygg overall till henne eftersom att hon inte kan låta bli...:crazy:

Sv: Hjälp!!! Orolig för kissen!!

Ring till veterinären och hör vad dom säger, och sätt sen på henne en riktig tratt istället för overall, den kan hon ju ändå klia igenom eller bita sönder.

Okej, jag tror jag ska göra det, första gången jag kastrerar en katt och då vet. sa att hon nog inte behövde nån så vad gör man...:confused:

Är dom sydda med ståltråd så brukar dom inte behöva tratt eftersom stygnen sticks och då vill dom inte slicka på det, men låter dom inte bli det iaf så får man ju sätta tratt. Hoppas det går bra för lilla pissen :)

Liknande trådar

Katthälsa hej allihopa! Jag hoppas att ngn vill ta sig tid och läsa detta inlägg och hjälpa mig! Jag har en birmahona på 1 år, hon är kastrerad...
Svar
18
· Visningar
7 735
Hundhälsa Jag har en Chihuahua hane på 3 år som för tre mån sedan genomgick en större operation när han fick urinstenar som inte gick att spola...
2
Svar
24
· Visningar
5 823
Senast: nilie
·
Katthälsa Kastrerade lilla Tessla idag och hon råkade kissa på sig i buren på vägen hem så nu har hon kiss i hela rumpan. Hon är ordinerad tratt...
Svar
7
· Visningar
7 201
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 322
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama