Hjälp, öga!

D

Djamillah

Min katt kom in imorse och blundade på ena ögat. När hon öppnar det r hela ögat täckt av enomskinligt/grått/vitt slem som rinner väldigt mycket. Hon vill helst inte öppna ögat alls men verkar ändå inte ha så ont av det.
Nån som vet vad det kan vara? Hon hade ett sår på bringan för några dagar sedan och då var det samma sak med ögat fast inte i samma mängd. Kan hon ha rivit sig på något?
Ska man torka bort kletet eller låta det vara kvar? :confused:

Tacksam för svar!

Sv: Hjälp, öga!

Vad säger vet? Har du fått salva för ögat? Har du det så ska du inte tvätta utan låta salvan verka, har du inte fått det så gör som vet. tycker eller gör rent med en fuktad bomullstuss. Det kan ju vara vad som helst, hon kan ha fått in något i ögat, fått en infektion, en klo, virus mm mm.

Min ena katt hade liknande problem för ett tag sedan.
Gegga i ögat och det rann.
Jag köpte ögonskölj eller koksaltlösning(osäker).
Sköljde rent ögat med lite protester sen torkade jag tort med en bomulls pad.
Har inte haft problem med det sedan dess.
Han hade nognågot skit i ögat.

Men ring din vet och rådfråga,det gjorde jag.

Jag ska åka till veterinären så fort mina föräldrar kommer hem, kan inte ta mig dit annars. Undrar bara om jag ska göra något med ögat nu eller om jag bara ska låta det vara tills vi åker?

Ring och prata med veterinären, det behöver du ingen bil för ;) Så kan h*n säkert säga vad du ska göra om du förklarar hur det ser ut och så kan du ju få en tid så ni kan åka in när dom kommer hem.

Liknande trådar

Katthälsa Min ena katt har fått hudproblem. Jag upptäckte det första symtomet i helgen. Då var det ena bröstvårtan som var sårig. Eller typ som...
Svar
1
· Visningar
973
Senast: mackan
·
Hundhälsa Usch känns inge roligt det här!! Vill ha hjälp med lite tips, råd och förslag på vad som kan vara galet med ögonen. Hunden har...
Svar
7
· Visningar
4 528
Senast: Nominous
·
N
Katthälsa Den ena åkte på rännskita vid hemkomst, det fixade vi med lite överkokt ris och lite kokt torsk på ett jehu... den mår bra nu. Men...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: NordicKnight
·
N
Hästvård Hallå. Jag har ett sto som brukar varje vinter vara rinnig i ögonen, både klar o vit gegga. Jag brukar tvätta och skölja ögonen men...
Svar
5
· Visningar
1 673
Senast: Naike
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama