Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

M

Missfuckhead

Vi har 2 katter nu som är hur mysiga som helst, acepterar andra katter och djur och är hur goa som helst. Men på fredag får vi hem en 5 årig katt som haft en tufft liv. Och tanken slog mig precis . Han har bott med andra katter innan, för att sen flytta igen (ägaren dog) till en ny tjej som inte vill ha honom nu därav tar vi över honom. Han är kasterad och har inte haft kattsällskap nu på något år. ÄR vi puckade som plockar hem honom nu ? ( vi får hem han på prov så han trivs)
Vi har ju redan 2 missar, som är 7 månader som accepterar andra djur, men tänk så blir det hus i helvete. Alla 3 är kasterade. Tips och hjälp hade varit bra.
Klart han kommer vara rädd dom första dagarna men gah. Vi har haft en gammal katt och en kattunge hemma som vi satt ihop som fungerade skitbra, men ja. Det kanske är att bara testa ?
 
Sv: Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

Har tagit hand om en gammal katt,kom igår. Van att gå ut o göra från sig ej gått på låda. Men måste hålla honom inne nåra dar så han vet var han hör hemma o förhoppningsvis börja gå på lådan om det går. Annars har vi tagit hand om 4 vildkatter vid 2 tillfällen o d har gått kanon :). Vi har både okastrerat o kastrerat i olika åldrar nu e dom 8 st.
 
Sv: Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

Skönt att höra :) Har varit lite spänningar här idag eftersom detta bara är andra dagen och han gömt sig under sängen, sen blev dom lite ovänner och nya kissen blev väldigt kaxig. Men sen flög fönstret upp ( storm här ju) så lugna han sig igen . Saken är att han är så jäkla fet så det går inte så snabbt när han ska springa efter våra smidiga unga katter :P Men han ska gå ner i vikt, röra på sig och förhoppningsvis bli utekatt :)
 
Sv: Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

Imorgon måste vi dock ge han lugnande för han ska klippas (Har riktigt inbitna dreads i pälsen där bak och överdrivet långa klor så man hör när han går) . Går inte att göra det annars då han blir skitarg bara man rör lite där..annars är han supermys.
 
Sv: Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

Jag tror att det kommer att gå bra. :) Ge honom mycket tid och gos bara. För vissa katter kan det ta månader innan de känner sig helt bekväma med de nya kompisar och det nya hemmet.
 
Sv: Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

Ja, men det går mycket bättre. Han följer efter mig som en liten svans och tycker jag är fantastiskt roligt, men han är så osäker. Vet redan om vad han har haft med att göra men alla plötsliga ljud,rörelser allt skrämmer vettet ur han:crazy:
 
Sv: Hjälp och tips *Ny katt i hemmet*

Skönt att det verkar gå bra.Många gånger när en katt tas in får man ha dom i varsin del av lägenheten eller huset för att de ska vänja sig vid varann,
Det är en fördel här att alla katter är kastrerade och att dina katter är såpass unga, men han behöver ändå tid för att känna sig som hemma.
 
*Ny katt i hemmet*

Jag har ett liknande dilemma, men ändå inte. För ca 7-8 månader sen så sålde vi 3 av våra kattungar i en kull, den ena skulle då bli innekatt. I den kullen så behöll vi en hona och en hane, mamman som är 5 år har vi kvar och även en annan honkatt efter henne som är ca 1,5 år nu. Problemet är att den katten som blev innekatt gör totalt revolt och anfaller både dem vuxna och barnen, så barnen är rädda för honom och han kissar bara på lådan det andra gör han bredvid. Så nu har dem beställt en tid på fredag för att avliva honom, vilket jag tycker känns tokfel!! Jag tror att han beter sig såhär för att han är påväg att bli könsmogen och även behöver vara ute och få springa av sig. Så min första reaktion var att ringa till min pojkvän och säga att vi måste ta hem honom och iaf ge honom en chans. MEN då har vi ju även den andra hankatten kvar från samma kull, dem är som sagt nu ca 7,5 månad gamla och ännu inte kastrerade. Tror ni att detta är en idiotisk idè att ta hem honom till oss igen? Känner dem igen varandra? Honorna borde det inte vara några större problem med va? Tacksam för svar :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 393
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 248
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 286
Senast: Flixon
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp