hjälp,min ponny kan inte simma

L

lisa&stubin

Idag var jag och badade med min ponny i en sjö, där finns en badplats som är till för hästar. jag köpte min häst bara för ett 1/2 årsen och idag skulle jag testa om han kunde simma, men han kunde inte det! när vi kom ut på djupare vatten gled jag av min ponny och började simma bredvid men istället för att min ponny oxå skulle börja simma ställde han sig på två ben och sköt iväg i nåra konstiga hopp :crazy: ...när han tillslut kom upp på grundare vatten slutade han och betedde sig som vanligt. men sen när jag skulle testa en gång till gick han väldigt motvillit ut i vattnet men han vägrade simma en gång till utan tvärstannde i vattnet!
snälla hjälp mig vad skall jag göra?! hur lär man en häst simma??

Sv: hjälp,min ponny kan inte simma

Din häst kan simma för det kan alla hästar. Han kanske bara är ovan vid vattnet, eller så gillar han det helt enkelt inte. Låt honom ta det i sin takt och tvinga honom inte till något.

Alla djur som kan skritta kan simma, det är tydligen samma rörelsemönster. Men de flesta hästar brukar ju bli lite skeptiska när de inte kan se vart de sätter fötterna. Han kanske inte gillar att simma?

Självklart kan din häst simma - och skulle den inte kunna simma - so what?

haha joo den rörelsen känner jag igen.. hästarna jag rider gör så i vattnet. jag vet inte varför men de är inte för att dom inte gillar de.. för dom älskar att bada.. men din häst ,måste få upp tekniken o vänja sig vid vattnet kankse:)

Du kan väl sätta kraken i en båt om du måste ut på vatten med han. Kompis

Liknande trådar

Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 685
Senast: Lhas
·
Hästhantering Jag har haft min häst sedan 2015 nu och vi kommer väldigt bra överens. Hon är väldigt ranghög och bestämd, visar tydligt missnöje men...
Svar
3
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar