Hjälp min katt blir inte rumsren..

L

loveangel

hejsan! jag har för ungefär 8 veckor sedan köpt två katter dom är nu 17 veckor och det är en hane och en hona som är syskon, enda sedan vi fick dessa så har inte honan blivit rumsren, hanen funkar allt jätte bra med, så fort de ligger tex en jacka på golvet så springer honan dit och kissar eller om det ligger en väska, påse, kläder så kissar hon.. men hon går på lådan ibland, jag vet inte hur ja ska få henne rumsren, och att sluta kissa överallt :/ hoppas på svar

Sv: Hjälp min katt blir inte rumsren..

Katter som hämtas innan dem är 12 veckor kan få sådana beteendestörningar tyvärr. Vet inte vad du kan göra. :( Ring och fråga en veterinär om råd kanske?

Sv: Hjälp min katt blir inte rumsren..

Hej!!

Inte så kul med en katt som styr på det viset! Det jag kan komma med som tips är att ha flera kattlådor i olika rum dels för att det inte ska vara upptaget när hon måste gå och sen att det finns en toalett nära till hands. Var även NOGA med tömning morgon och kväll så att det inte bara är så att hon är extremt kräsen och att det är därför hon sätter sig på andra ställen. Att hon just väljer väskor, käder etc beror på att det inte ska skvätta på benen och att det går att "gräva igen" efteråt. Undvik att ha saker på golvet iaf tills hon fått rutin på toabesöken!

En undran (inget påhopp!!), fanns det någon anledning till att du tog kattungarna vid 9(?) veckor? Det har varit länge känt att kattungar är mer mogna att lämna mamma vid 12. Har själv fött upp katter och märkt vilken skillnad det är på dem i de olika åldrarna och hur mycket mer självständiga de är vid 12. Tänkte om kissbesvären kan ha med detta att göra? Att hon inte lärt sig och fått rutin på det.

Hur som, jag hoppas det löser sig!

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
866
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 061
Senast: Emine
·
Övr. Katt För att undvika att fullständigt kapa en annan tråd som jag känner mig skyldig till att den spårat lite, så startar jag den här tråden...
2
Svar
31
· Visningar
3 546
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar