Hjälp mig!!!!!

lovehorses

Trådstartare
Jag var just till mina hästar och kollade upp dem. Ryktade mitt sto och märkte att ena tissen var uppsvullen.Den var vätskefylld när jag klämde på den kom det ut klar vätska. Den var inte öm.
Vad är det för något? har det något med brunsten?
Jag är inte van vid ston, det är mitt första. Jag är orolig.... :confused:

Stucken av något odjur? På väg att bli en böld? Kraftig svullnad hör väl normalt inte ihop med brunst. De ston jag haft har inte haft någon skillnad alls egentligen vid brunst.

Tror nog inte det är ett normaltillstånd, men kanske en allergisk reaktion mot något litet flygfä??? Gissar gissar :confused:

Tissen :confused: menar du spenarna?
Min häst är inte svullen men när man klämmer på dem (som när man mjölkar kossor ungefär :p) så kommer det ur klar vätska, oavsett årstid, brunst o.s.v...
skulle också bli glad om ngn förklarade detta.
Att tillägga är väl kanske att hon för 4 år sen fått föl.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: Malva1978
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 460
Senast: Zetly
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär... 2
Svar
20
· Visningar
2 076
Senast: fio
·
Hästvård Min häst har fått konstiga bulor/sår. Det började för någon månad sedan då hon fick en ärtstor bula med sår i mitten på sidan av magen...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka