HJÄLP MIG!!!!

L

Litur_sötnos

hej. Jag ska snart hoppa några olika hästar-.. alla har som något problem.. Kan ni hjälpa mig.

Rosa Svaj Kaj= Stannar framför hindrerna.. i fall hon hoppar så kommer hon på hindrerna.. vad ska jag göra?

kalle Baj= Han bockar framför hindrerna eller efter hindrerna..

p.s. namnen är påhittade!
SNÄLLA HJÄLP MIG d.s

jaadu..
är det någon som bett dej riad hästarna så är det väl för att dom tror att ud ska klara av detta...

om det är något annat problem så kanske du som sagt borde ta hjälp av en tränare.. hästar som stannar brukar bero på ryttaren händer.
Bockar hästen så får man se till så att man har kontroll genom lydnadsövningar.

Rosa Svaj Kaj: Driv på rejält, ha ett litet hjälphinder eller en hjälpbom ca 5,5m framför hindret, hon har antagligen problem med taxeringen.

Kalle Baj: Drivning, drivning, drivning. Sitt aldrig och "åk" på en sån häst, du måste aktivera honom och rida honom heeeela tiden.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: Grazing
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
231
Senast: MiaMia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 700
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka