Hjälp mig .

annie_cool

Trådstartare
Hej är rädd att jag kommer att förlora min mamma hon är stressad har just kommit hem från sjukhuset kom hem i går hon har legat där. Vill inte att hon ska dö.Vem vet vad som kan hända


När hon var på sjukhuset då hade hon så ont i huvudet så hon var kvar under natten. de hittade inget fel på henne men det är oroande än då snäll hjälp mig att dämpa min oro.

Ge mig tips och råd.
 
Hur var det nu, du har satellitlägenhet/servicelägenhet? Säg till personalen att du vill träffa en kurator, det borde de kunna ordna.
 
Måste erkänna har gjort nått dumt . har tagit pengar från mamma. vet att det är fel.


jag bor ensam. men ska träffa en den 9 juni.
 
Det är mycket som händer i kropp, knopp och själ vid stress.
Jag tror inte att du behöver oroa dig på så sätt (men jag förstår i allra högsta grad att/varför du gör det, och det är absolut inget fel med det!) Men prata med henne, OM du har möjlighet så prata med läkarna (har för mig att du bor nära gävle/hudik, är det där hon varit?) och fråga dem vad som hänt, vad de gjort o.s.v. be dem förklara helt enkelt.
Sedan tycker jag att du ska prata med någon om detta. Kanske någon sjukhuspräst/kurator? De är ju mer sjukhusmiljöinriktade och kanske kan förklara på ett bättre sätt än en "vanlig" kurator kan.
Jag har fortfarande kontakt med kuratorn från Hudiksvall, där mamma låg. Hon är superbra, och jättetrevlig!
Det kommer bli bra ska du se vännen! Kram
Hej är rädd att jag kommer att förlora min mamma hon är stressad har just kommit hem från sjukhuset kom hem i går hon har legat där. Vill inte att hon ska dö.Vem vet vad som kan hända


När hon var på sjukhuset då hade hon så ont i huvudet så hon var kvar under natten. de hittade inget fel på henne men det är oroande än då snäll hjälp mig att dämpa min oro.

Ge mig tips och råd.
 
Antar det men det är svårt att känna när man har gjort nått som är fel och samtidigt att känna en sån oro .
 
Du bor ensam, men visst har du personal kopplad till dig och din lägenhet? Skönt att du fått tid iallafall. Du kanske ska skaffa en dagbok att skriva i? Det kan vara en form av terapi.
 
Dagböcker är jättebra tycker jag! Får en att bli mer avslappnad och klartänkt efteråt. Man kanske kan skriva ner saker man vill uppnå och sedan kan man se efter en vecka eller så om man nått sina mål och kanske göra en liten reflektion (vad som var bra och vad som kan förbättras) eller bara brainstorma allt.

Skrift är en härlig sak. :) Huvudvärk kan ju bero på flera saker, tycker som tidigare nämnt även att du kanske kan ta kontakt med läkaren och fråga vad dem kommit fram till. Drick mycket vatten och rör på dig, det är strålande väder ute och fåglarna kvittrar i skogen, sommaren är i stort sätt här och det är bara att njuta av fina promenader och kanske lite solande.

Hoppas det löser sig på bästa sätt!
 
Vilken söt hund du har! Vad är han för ras?

Idag när personalen kommer hem till dig tycker jag du ska prata med dem om din oro och hur du mår just nu. Gimlan hade ett bra tips om att visa den här tråden, det tycker jag absolut du kan göra! Du har förklarat så bra här hur du känner och tänker.
 
Hur går det vännen? Har du pratat med någon?
Nu är det ju en liten annan situation, men när mamma låg inne gjorde personalen en dagbok åt henne, där de skrev vad de gjort, förklarat vad som hänt, visat på bilder och förklarat vad alla slangar och apparater har varit till för o.s.v. de skrev mycket fint om och till henne :love:
Vi anhöriga och besökare fick självklart också skriva så mycket vi ville i den (tankar, känslor, allmänt) och det tror jag hjälpte oss alla. Nu gick det ju tyvärr som det gick, annars var boken också tänkt för henne att läsa om/när hon var redo för det, som bearbetning.
Så jag tror absolut att du skulle bli hjälpt av att skriva ner dina tankar och känslor. Antingen bara helt för dig själv, eller om du har den till hjälp när du pratar med någon.
Kanske skulle du skaffa en fin skrivbok? (Det gjorde förresten jag, där klistrar jag in bilder och skriver lite när jag känner för det, bara för mig själv)
Kram igen!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 537
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
277
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
613
Senast: movi
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 051
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp