Hjälp mig,,,vad ska jag göra????

lakrits

Trådstartare
Finns det någon vänligt kattmänniska som kan komma med råd?
Jag ger snart upp eller rättare sagt jag har gett upp.

Vi har två stycken hankatter, bröder och dom är 6 år gamla.
När vi skaffade dom bodde vi i ett parhus och dom hade där möjlighet att gå ute när dom ville.

För två år sedan så flyttade vi till ett hus på landet och tyckte att det skulle bli jättebra för bla. våra katter.

De fick bo inne i nästan två månader för att göra sig riktigt hemmastadda och sedan fick det börja gå ut.
Ibörjan gick det bra men efter ett tag började den ena katten springa tillbaka till lägenheten och området runt omkring.
Det är kanske två kilometer till det gamla stället från det nya.
Så här har han hållt på.

Vi har fått åka och hämta honom, han har fått vara inne ett par veckor och när han kommer ut igen så drar han.
Han trivs inte med att vara inne hela tiden och det visar han genom att sitta vid dörren och jama och skiter utanför lådan även fast den är ren.

Eftersom han inte trivs att bara vara inne eftersom han är van vid att gå ute också så har vi ju släppt ut honom efter ett tag i tron om att han kanske stannare hemma denna gång,,,men inte då.

Han springer till ett visst ställe/hus varje gång men de som bor där är lite knepiga,,,eller ja,,inte så lite...men de har djur innan såsom hund och katt och tar väl hand om dom och tankarna har funnits att fråga om dom vill ha honom.
Men det känns så trist och lite tveksamt.
Vi har ändå haft honom så länge som i 6 år och vi tycker ju jättemycket om honom så det är ju inte lätt att göra sig av med honom för den saken och sedan känner jag mig lite tveksam till dom här som han springer till,,kommer han få komma in när han vill, får han mat, tar dom honom till vet. om det behövs etc...
Ni vet vad jag menar....

Någon som har några tips eller bara allmän peppning, råd...tja vad som helst.

Min ideér är nu slut

Sv: Hjälp mig,,,vad ska jag göra????

Varför tar du inte och pratar med de människor som bor i huset han springer till. Du kan ju inte ta ett bra beslut om du inte vet om de kan ta hand om honom på alla sätt och vis. Hör dig för.

Du kan ju pröva bygga en kattgård, så han kan vara ute men inte rymma. Annars får du nog ta och fråga de där människorna, för kattens bästa.

Gör som kem föreslår. Bygg en rastgård så kan han vara ute men inte ränna iväg.

det går oxå att vänja en utekatt till å bli innekatt de gjorde jag min honkatt Lady.. den första veckan var lite trälig men hon fick rätt så mycke me uppmärksamhet å började tycke de var helt oki å vara inne... Så nu för tiden har jag alltid sele på henne och går ut å går med henne när jag har tid! Och de funkar helt oki för henne... Kan ju vart ett försök om du inte vet vad du ska göra...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
601
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
483
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix