hjälp mig med skänklarna!!!

T

TotallyLost

!!! är ni snälla ;) ´
det är nämligen så att jag har en ovana att "dra upp" hälarna näs jag ska skänkla. Jag vet JÄTTEfult och JÄTTEdumt. :smirk:
Men har ni några tips på vad jag ska göra för att sluta med det?

:bow: :bow: :bow:

Sv: hjälp mig med skänklarna!!!

Sätt en människa på marken o se till att denne skriker ordentligt på dig varje gång du gör det ;)

Jag har samma problem :crazy: MEN var på en mycket intressant föreläsning av en sjukgymnast för några veckor sedan och fick en förklaring :idea: .

Enligt henne är problemet att man har en muskel som sitter fast i korsryggen och går ner på insidan av låret, är denna för kort blir effekten att man drar upp, inte bara hälarna, utan även benen när man rider.

Hon visade en övning man kan göra för att stretcha denna muskeln (hoppas du förstår vad jag menar för ingen jag har berättat det för i telefon har gjort det :angel: )

ställ 3 köksstolar på rad, låt säga att du har stolarna på din högra sida med sittytan på stolarna mot dig, lägg dig med magen neråt på stolarna så att din högra fot kommer utanför stolen längst bak, böj ditt vänstra ben och ställ det på golvet så långt fram som möjligt typ vid axelhöjd, tänk på att höfterna ska vara parallella och tryck dem neråt. Det ska strama på insidan av det högra låret. Jag kan säga att jag känner det rejält :crazy: .

Har gjort denna övning i en och en halv vecka och igår min hopptränare sa i onsdags att hon tyckte det verkade som om det hjälpt :banana: .

Vifta med tårna! (inuti ridskorna alltså)

Jag vet att det låter helknäppt när min ridlärare sa det till mig. Men det har funkat skitbra sen dess. Jag slutar spänna mig och får automagiskt snygga långa ben med bra position på hälarna.

Liknande trådar

Hästhantering Som man kan se på mitt namn rider jag på ridskola. Senaste månaden har jag märkt att hästarna är inte hanterade på ett så bra sätt där...
Svar
6
· Visningar
1 918
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: valy
·
Kropp & Själ Jag gifter mig på onsdag och igår upptäckte jag början till munsår:eek: Har haft det en gång tidigare på exakt samma ställe, mitt på...
Svar
15
· Visningar
994
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 942
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama