Hjälp mig kära Vänner!

Sv: Hjälp mig kära Vänner!

Men om ni ska ha Read My Lips så har ni ju ett tiknamn (?)

Dessa är mina favoriter bland de ni sagt (hannamn) :
Rumor Has It
Rock'n Roller
Reason to Party
Rollercoaster
Recognize my Eyes
Royal Straight Flush

Då har du ett tiknamn och 6 hannamn... hehe... hoppas jag var till hjälp!

var det ingen som gilla

Rex Ruthor
eller några av mina andra förslag :confused:

libbe

Roy the Boy kanske vore nåt.

Ett par kompisar skaffade en ny labbe i somras och den fick heta Ragnar (någon nämnde namnet tidigare i tråden också). Först tyckte jag att det lät förfärligt, men nu tycker jag att det låter rätt tuff :cool: och man kommer ju onekligen ihåg namnet för att det är lite udda.

Ratata!

som hunden i serien med han med hatten och hästen.....
Lucky Luke!

Rex Ruthor gillade jag inte, förstår inte alls? Lex Luthor ska det ju vara..

Rolls Royce haha, jag känner en terrier som heter mercedes bitch :p
Rambo

kpist skrev:
Åh, såna prefix passar ju med allt.

Okej, några nya..
Rabalder, Racer, Rebell, Rolex, Rascal, Rambo, Rakel, Rut, Rekyl, Reggae, Rival, Russin, Remington, Rebus, Raket, Ragnar, Rally, Rave, Rush, Rufus, Ruskprick, Rasmus, Rodeo..
Lite blandat ;)

Nu har du ju miss förstått mig!! :crazy: ;) :confused: :cry: :o

Jag vill inte ha NYA namn! Jösses, valpkullen består av sju små valpar och nu har jag namn så att jag kan namnge en hel armé!! :D

Rabalder var rolig! jag läste först Rabarber! hehe

Men av dina R-namn kan man kanske göra roliga alitterationer. vad sägs om Raske Rasmus, Respektable Rebus eller Rackarns Raket?

Men det verkade som om de engelska uttrycken låg högst i kurs hos uppfödaren. ;)

martha skrev:
OK :D

Då gillar jag.....
Run the Show
Royal Gossip
Reason to Party

Jag tycker det ska vara kaxiga alerta namn till typ terriers...

Rough Neck
Recognize my Eyes...(uhu...2 till :D)

Titta på Martha! Hon gav mig exakt ett svar som jag ville ha! :banana:

Så, kom med förslag nu! men gärna sju förslag! ;) (och helst inga nya.... jag blir galen... :crazy: )

:bow: tack på förhand!

Ferrari skrev:
Men om ni ska ha Read My Lips så har ni ju ett tiknamn (?)

Dessa är mina favoriter bland de ni sagt (hannamn) :
Rumor Has It
Rock'n Roller
Reason to Party
Rollercoaster
Recognize my Eyes
Royal Straight Flush

Då har du ett tiknamn och 6 hannamn... hehe... hoppas jag var till hjälp!

Tackar!! :bow: :bow: Du har också gjort rätt! :)

Rock'n'roller finns en känd hund i rasen som heter redan, så den går bort... tyvärr. :(

Jag vet, kunde inte låta bli ;)
Men om det ska vara av dom engelska så står jag fast vid mitt första inlägg..
Rest My Case
Royal Straight Flush
Role Model
Rollercoaster
Read My Lips
Rock'n Roller
Run the Show
Och det var ju sju, men tydligen gick Rock'n Roller bort så då säjer jag Recognize my Eyes ist.
Sådär ja. ;)

kpist skrev:
Jag vet, kunde inte låta bli ;)
Men om det ska vara av dom engelska så står jag fast vid mitt första inlägg..
Rest My Case
Royal Straight Flush
Role Model
Rollercoaster
Read My Lips
Rock'n Roller
Run the Show
Och det var ju sju, men tydligen gick Rock'n Roller bort så då säjer jag Recognize my Eyes ist.
Sådär ja. ;)

Tackar! :bow:

Jag återkommer när valparna fått sina namn. Valpköparna skall också komma med förslag (om de har några), så det blir nog som vanligt - en blandad kompott! :)

Många kör ju efter tema osv, att de t ex har olika spritsorter eller vinsorter eller dyl.

Jag brukar försöka ha relativt korta namn - som bara består av ett ord förutom kennelnamnet, inga moonligt shadow dancer eller så.
Man kan ju också fråga valpköparna vad de tänkt kalla hunden för och sedan lägga på lite till på det namnet. Exempel: valpköparen vill kalla hunden för Diva, man kan då döpa den till t ex Randiva, förstår du hur jag tänker?

Zoya skrev:
Många kör ju efter tema osv, att de t ex har olika spritsorter eller vinsorter eller dyl.

Jag brukar försöka ha relativt korta namn - som bara består av ett ord förutom kennelnamnet, inga moonligt shadow dancer eller så.
Man kan ju också fråga valpköparna vad de tänkt kalla hunden för och sedan lägga på lite till på det namnet. Exempel: valpköparen vill kalla hunden för Diva, man kan då döpa den till t ex Randiva, förstår du hur jag tänker?

Men du har fina namn på dina hundar, tycker jag! :bow:

Precis som du säger, så kommer valpköparna även här att komma med förslag. Så mina ihopknåpade namn kanske inte ens kommer till användning - om alla är kreativa och namnintresserade, vill säga.

Nu har jag kommit på ett uttryck till ikväll; Run For Your Money. (för nog skall dessa hundar ge motståndarna en match)

Jag är hopplös, namnen blir bara fler och fler... :crazy:

Jag frågade vad han hade tänkt själv och får till svar; "äsch jag behöver inte tänka alls, du har så många namn nu, så jag behöver inte ens fundera mer. Nästa kull börjar på S, som du vet... (om du tröttnar på R-namnen, alltså! :D )"

Tack i alla fall Zoya, jag skall kolla om valpköparna har sagt något till uppfödaren ännu.
:)

PS. Snart skall jag ta betalt för alla mina förslag. :cool:

Senast ändrad:

Nu ska vi se om jag kan organisera mig i huvudet så här tidigt på morgonen. :)
Jag gillar: Reason to Party :p (fast kanske inte som hundnamn. Nu ska jag bli seriös).
Alltså. Jag gillar: Rhyme Royal, Run the Show, Royal Ascot (skulle vara fint med bara Ascot också, det ska jag komma ihåg för egen del:) ) Risky Business, Respect och till sist Recognition.

Till sist vill jag bara tillägga, fast vi inte skulle, att Razzel är ett bra namn :)

Senast ändrad av en moderator:

Måste det vara dubbelnamn och på engelska...varför då i såfall ??? Fattar inte...

Remus och Romolus, Remolus, Romulus

Jaa :P Finns många ;)

Mynta2 skrev:
Måste det vara dubbelnamn och på engelska...varför då i såfall ??? Fattar inte...

Äsch, det måste inte vara det! :) Men uppfödaren frågade om jag ville hjälpa till med just engelska uttryck osv. Enkla namn på R kan de ju komma på själva...

En annan blev lite anlitad som ähum :angel: "expert" y'know! ;)

Det är en anledning. Den andra är att kenneln satsar lite internationellt. En hund skall exempelvis visas i Tyskland i höst och många valpar exporteras till andra länder.

En tredje anledning är att uppfödaren, precis som många andra, tycker att det är kul med engelska uttryck. Floran av skojiga uttryck som antyder lite konkurrensanda är inte så stor på svenska.

prinsessfeminist skrev:
Jag har fått förtroendet att välja namn på R för en valpkull. Kullen består av sex hanar och en tik. Mitt problem är inte att jag inga namn kommit på - utan tvärtom! Vilka skall man välja?

Kan ni tänka er att tycka till om följande förslag och gärna motivera varför det är ett bra namn? TACK på förhand! :love: Visste väl att jag kunde lita på er!

Rest My Case

Rumor Has It (ryktet går)

Respect My Joy

Reason to Party

Royal Gossip

Rhyme Royal (ett versmått på 1600-talsdiktning)

Royal Straight Flush (högsta korten i poker)

Role Model

Run the Show

Royal Treatment

Run for Office (kandidat i ett val)

Royal Ascot (galopparena med anor i England)

Riding High

Risky Business

Reputation to Respect (renommé att respektera)

Real Reward

och så några korta namn:

Respect (eller på svenska Respekt)
Relevance
Rapture (hänförelse)
Reporter
Release
Recognition
---

Det är en liten sportig hundras och uppfödaren ställer ut en hel del.
Så vad tycker ni? och varför?

Tack tack tack!!!

Tycker att det bästa namnet är Royal Ascot, :idea: låter bra samt passar när du säger sportig hundras där uppfödaren är aktiv.
Det är min åsikt iallafall :)

Reginald, Ringo, Rollo, Ramona, Regina, Rapport, Roar, Ralph, Rina, Raja (Raya), Rigoletto, Repeter, Rossignol

/KT

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka