Vi (jag och min sambo) bygger ett stort (ca 300kvadrat) hus mitt i mörkaste smålandsskogarna. Det blir ett vit putsat hus i (lite) herrgårdsstil. Vi har ritat det själva. Tanken är väl att huset överlag ska gå i gammalstil. Men samtidigt finns det så mycket annat fint..jag gillar ibland den nordiska inredningsstilen... Men går det att ha i ett "herrgårdsinspirerat" hus? Utöver det så gillar jag den marina stilen men det känns så fel i ett hus mitt i skogen (utan vare sig sjö eller hav i sikte..)
Vi har noll koll på inredning, hur vad tycker ni vi ska tänka på? När det gäller badrum tex. vad ska man ha för golv för att undvika att det ser smutsigt ut? Vi har heller inte landat i vad vi ska ha för golv i resterande delar av huset, men tanke på husets storlek så måste det vara ett "billigt men slitstark" golv.
Kom gärna med tips!
Vi har noll koll på inredning, hur vad tycker ni vi ska tänka på? När det gäller badrum tex. vad ska man ha för golv för att undvika att det ser smutsigt ut? Vi har heller inte landat i vad vi ska ha för golv i resterande delar av huset, men tanke på husets storlek så måste det vara ett "billigt men slitstark" golv.
Kom gärna med tips!