Hjälp mig hitta LITET matbord

Sv: Hjälp mig hitta LITET matbord

Det bordet kollade jag på förut, och när man går in på bordets infosida står det att måtten är som minst 90*50 och det känns för stort.. Eller har jag tolkat det fel..?

Längd: 70 cm
Min. längd: 50 cm
Max. längd: 90 cm
Bredd: 90 cm
Höjd: 74 cm

Men ditt är 70*50 alltså? Det är ju jättebra! Pappa kommer och hälsar på i eftermiddag, och ska skjutsa mig till Ikea - vore perfekt att få med sig ett bord hem ju!

Det bordet kollade jag på förut, och när man går in på bordets infosida står det att måtten är som minst 90*50 och det känns för stort.. Eller har jag tolkat det fel..?

Längd: 70 cm
Min. längd: 50 cm
Max. längd: 90 cm
Bredd: 90 cm
Höjd: 74 cm

Men ditt är 70*50 alltså? Det är ju jättebra! Pappa kommer och hälsar på i eftermiddag, och ska skjutsa mig till Ikea - vore perfekt att få med sig ett bord hem ju!
Det är alltså 70*50 cm när man har skivorna infällda och 70*90 när man har båda skivorna utfällda (70*70 om du har en skiva utfälld). Tittade också på ett sånt när jag skulle skaffa matbord till min etta men det blev en hund istället. :)

Senast ändrad:

Jag är inte hemma nu och kan inte mäta, men det är nog jag som har rört ihop det.. Det tycks ju onekligen vara 90 i bredd. Så då är det eventuellt för stort för dig! Synd!

Det är alltså 70*50 cm när man har skivorna infällda och 70*90 när man har båda skivorna utfällda (70*70 om du har en skiva utfälld). Tittade också på ett sånt när jag skulle skaffa matbord till min etta men det blev en hund istället. :)

Hm, enklast är nog att åka till Ikea och mäta bordet själv :) Hund har jag redan, bara matbordet som saknas nu! :D

Vadå inte kunna skjuta in stolen ordentligt ? Min kompis har ett sånt och hon skjuter då in stolen som det ska. Man ska ju liksom inte skjuta in stolen på långsidorna.

Annars skulle jag satsa på ett vägghängt bord, dvs om du har väggar som håller för det.

Vadå inte kunna skjuta in stolen ordentligt ? Min kompis har ett sånt och hon skjuter då in stolen som det ska. Man ska ju liksom inte skjuta in stolen på långsidorna.

Annars skulle jag satsa på ett vägghängt bord, dvs om du har väggar som håller för det.

Jo jag vet att det inte är meningen att sitta där det inte går att skjuta in stolen, men det var så jag hade velat haft det..
Och Bjurstabordet var tyvärr 90 cm brett.

MEN jag hittade faktiskt ett bord på Ikea idag i alla fall! Valet föll på ett runt bord, 70 cm i diameter. Tyvärr var det vitt, men man kan inte få allt här i världen... ;) 764 kr kostade det, men min snälla far gav det till mig i inflyttningspresent :laugh: Känns bra att ha ett bord!

62226_PE168788_S3.jpg

Är det inte svårt att få tallriken att ligga kvar på hunden om den går runt å så? Eller har ni tränat att stå till länge? :) Är det en GD? Antar att det blir jobbigt att kröka ryggen annars om det är en kortbenad hund som tex. en tax även om man sitter på en kudde på golvet? :crazy:

dags att gå och lägga sig... :angel:

Är det inte svårt att få tallriken att ligga kvar på hunden om den går runt å så? Eller har ni tränat att stå till länge? :) Är det en GD? Antar att det blir jobbigt att kröka ryggen annars om det är en kortbenad hund som tex. en tax även om man sitter på en kudde på golvet? :crazy:

dags att gå och lägga sig... :angel:

underbart! :rofl:

och ja, det blev riktigt bra med mitt bord :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka