Hjälp mig hitta info om ett par tyska hingstar!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Vilma1
  • Startdatum Startdatum
V

Vilma1

Jag vet att det finns många här på Buke som kan mycket om hingststammar och deras meriter, eller främst hur man hittar informationen om deras meriter.

Vill ha info om några hingstar;

Ad Hoc DE 333 330475696 samt Ribbeck DE 341 410146289

Vad har de presterat och vad ger de för avkommor?
Är de framgångsrika fädrar?

Funderar på att köpa ett sto som är efter dem.

Finns det ngt ställe där man kan se stons meriter och poäng som de fått i tyskland?

Sv: Hjälp mig hitta info om ett par tyska hingstar!!

Ad Hoc ,Oldenburger född 1996 1.70 (2½ år) e.Alabaster - Sidney -Goldglanz
Godkänd i Westfalen och Rheinland. Hittar inte att han har gjort något 30 eller 70 dagars test. Stod på Lanesgestüt Warendorf som har fryst kvar efter honom.Finns inte många avkommor efter honom så hans index är väldigt osäkert
Dressyr 98 (76%)

AdHoc.jpg

Video http://www.horse-flirt.de/video/mov1285.m1v

Sv: Hjälp mig hitta info om ett par tyska hingstar!!

Ribbeck , Westfalare född 1989 död 2007. 1.66 brun e.Ribot (ee.Ramiro) - Octavo xx - Renaldo
Godkänd i Westfalen och Rheinland.
HLP
Dressyr 88.96
Hoppning 103.44
Totalt 93.70 (9/16)

Avkommeindex
Dressyr 96 (91%)
Hoppning 85 (86%)
Skritt 99
Trav 96
Galopp 99
Ridbarhet 93
Löshoppning 93

Liknande trådar

Avel Finns det fler tillvägagångssätt än att skumma igenom alla världens öppna databaser och betalkontot på FN-verlag i jakten på info kring...
Svar
9
· Visningar
873
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
964
Senast: viltmilla
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 320
Avel Jag har funderat på detta länge. Många av de äldre hingstarna får ett litet antal ston även om de nedärvt sig bra och därför frågar jag...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka