Hjälp mej med råd!

lis

Trådstartare
Ska betäcka mitt sto snart.Mitt sto började visa "tendens" till brunst i fredags. Var och tränade för hingstens ägare på lördagen som tog henne till stallet så hon fick träffa en hingst och hon visade ingenting. Hon är säkert på väg in i brunst så kom tillbaka på torsdag sa han. När jag kom hem visade hon "tendens" till brunst mot det andra stoet jag har. Ett sto som endast bott här i 1månad ungefär. Dom är vääldigt tajta. Hon visade inget mot valacken som hon gärna visar brunst mot i vanliga fall. Hon brukar ställa upp sig direkt mot honom när hon brunstar. Igår slog hon efter valacken när han kom för nära. Hon visade mkt tydlig brunst mot stoet! Idag så idiot brunstade hon mot stoet och absolut ingenting mot valacken. Vad ska jag göra? Låta det vara? Och hoppas på det bästa på torsdag? Ta bort henne från stoet? Låta henne gå själv? Vad hade ni gjort?

Sv: Hjälp mej med råd!

Om du är osäker på var i brunstcykeln hon är så skulle jag nog UL-a henne vid dessa tecken för att se om ngt är på gång.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 384
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 957
Senast: mars
·
Hästvård Hej, jag har ett sexårigt sto och har haft henne från att hon var tre. Från att vintern efter att hon fyllt fyra har hon betett sig lite...
Svar
7
· Visningar
1 732
Senast: Freazer
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 873

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Räkna ut kaloriintag?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka