Hjälp med USA storlekar sökes.

annas_makeup

Trådstartare
Hej! :confused:
Jag skall börja tävla reining och även horsemanship och undrar över tävlingskläder. All info e toppen! Jag vill hitta ett par showchaps i rätt storlek och har varit in på ebay men jag begriper ju inte deras storlekar... Hur jag än försöker räkna om så känns det tokigt. Jag har i jeans W26/32 till vardags och då är det tajta jeans, tänkte ta storleken större men 34 i längd när jag ska rida. Men vad ska chapsen ha för storlek med dessa tum hit och dit...*suck* Kan någon vänlig själ hjälpa mig? Vart köper ni kläder? Tack på förhand!:bow:
Anna

Sv: Hjälp med USA storlekar sökes.

Du verkar ganska lika mig i kroppen, jag har också 26/32 el 34 i byxstorlek, jag har samma storlek på byxorna när jag rider med, då sitter de snyggast. Jag har haft jätteproblem med att hitta chaps som suttit bra, mina nästa chaps kommer jag att måttbeställa och jag föreslår att du gör det med, det blir absolut snyggast... Om du köper chaps i xs-s så kommer de antagligen att vara för korta i benen eller något annat.

Sv: Hjälp med USA storlekar sökes.

Tack för snabbt svar. Har du hittat någon som man kan måttbeställa hos och har du möjligtvis andra tips om vart man hittar övriga tävlingskläder som slinkys, blusar, jeans med lägre midja etc.

Liknande trådar

J
Utrustning Hejsan, Jag kollar lite på ebay om det finns fina ridbyxor som inte finns här i Sverige. Men nu har jag svårt att tolka dessa...
Svar
2
· Visningar
1 773
Senast: Jacky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka