Hjälp med svängelmodell!

Lindon

Trådstartare
Hej! Ska beställa en svängel till min shettisrockard, har varit i kontakt med driveout som rekommenderar svängel med vinklat fäste, att svängeln ska fästas i golvet och stå rakt ut/upp. Jag ska mäta vinkeln då också. Men som totalt ny kusk så fattar jag ärligt talat inte vad som menas:o Har ni någon bild på en vagn med vinklad svängel??

Har mailat tillbaka till driveout, men tänkte att bukemänniskorna brukar kunna svara på det mesta:)

Sv: Hjälp med svängelmodell!

fick ett mera förklarande mail nu så jag förstod bättre:angel: men förstår nu att man måste sen då jag har selen kolla så att draglinorna och svängeln hamnar i rätt linje så att den är rak. Senare problem....

En liten undran bara. Är verkligen ett vinklat fäste så bra? Blir det verkligen hållbart? Även en shettis är ju stark. På vår första vagn för russ så var det ett vinklat svängelfäste men det höll inte utan vi fick svetsa på ett stag för att få det hållbart.

Hon menade att man måste ev fästa en extra skiva där fästet sitter för extra stabilitet. Men inte vet jag hur man gör annars om man inte har vinklat fäste? för där man fäster svängeln sluttar ju så mycket att den annars vinklas neråt och då blir ju draglinjen åt skogen?

Låter lite märkligt för när jag kontaktade Drive out ang svängel till min rockard (skickade bilder på vagnen till dom) så kunde de inte hjälpa mig då deras fästen inte lämpade sig för just min modell.Hon rådde mig att kontakta återförsäljaren av vagnen för svängel...Och på min vagn sluttar det också mycket där svängeln ska fästas.Vi löste detta genom att tillverka egen svängel till slut.Men jag reagerade på hennes råd till er ang just sluttande fäst skiva på vagnen.

Okej, det låter ju märkligt. Skickade med bild på rockarden jag också. Få se nu, passar väl inte sist och slutligen. Och då får jag betala dyr frakt då den ska till Finland. Om man specialbeställer får man väl inte heller skicka tillbaka tror jag....

Liknande trådar

Körning Är just nu uppe och dansar bland de rosa molnen och känner mig helt överlycklig! Fick för några dagar sedan frågan om jag ville få en...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Pinkilly
·
  • Låst
Tjatter Rom år 40. En strålande dag för stora kapplöpningar på Circus Maximus. Folkmassorna, som kan uppgå till så många som ett par hundra...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
44 128
Senast: Klara
·
Hästmänniskan Hej - jag behöver hjälp! Letade länge och väl efter vart jag skulle posta det här - men hittade inget. Jag blir så frustrerad och arg...
2
Svar
26
· Visningar
6 144
Senast: Maqurell
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 467
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama