Hjalp med oversattning

Det heter Mites ... :o Sa fort jag postade har och tankte strunta i att fundera mera kom jag ihag det igen.:p

Yep, Nasal Mites ar det. Jag kunde bara inte for mitt liv komma pa vad kvalster ar. :p (Det kan ocksa vara chiggers, men jag misstanker att det ar mest i sodra USA. De har sitt eget sprak dar.:angel:)

Chiggers är väl sådana som tar sig in under skinnet och kan orsaka klåda. Nasal mites = kvalster i näsa/nos

@dpmatte Det ar den vanliga definitionen av Chiggers, men chiggers ar en sorts mites sa jag gissar att det ar enklast att kalla flera sorters mites for Chiggers. De skiljer dock pa fastingar, som ocksa ar en sorts mites ...
Jag har bara hort nasal mites kallas chiggers i Sodra USA ... och de har ju ibland lite lustiga uttryck dar.:angel:

Liknande trådar

Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 543
Senast: Milene
·
IT & mobiler Jag går en kurs i att skriva manus för film och TV. Det program som används heter Final Draft kostar ca 2000 SEK för PC och 150 för...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: Myrten
·
Trädgård & Växter Jag har tva rabarber (vad heter det? Tjofraser? plantor?) I ar har jag varit noga att vattna mycket och ofta och jag har aldrig haft sa...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Jag har två biljetter köpta på ticketmaster som jag måste sälja men hur f** gör man? Det står att de har något som heter ticket transfer...
Svar
7
· Visningar
1 162
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Leasa eller köpa bil
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur