xfie
Trådstartare
Hej Buke!
Jag ska klä upp mig, vilket inte hör till vanligheterna. Jag har ett par svarta kostymbyxor i vidare passform och ett par svarta stövletter men blusarna jag beställde var dessvärre otroligt fula i verkligheten, så nu brinner det i knutarna att hitta någonting nytt. Tyvärr är jag helt ointresserad (och okunnig) i modefrågor så jag testar att vända mig till bukeoraklet.
Här är mina premisser:
Har ni någon idé?
Jag ska klä upp mig, vilket inte hör till vanligheterna. Jag har ett par svarta kostymbyxor i vidare passform och ett par svarta stövletter men blusarna jag beställde var dessvärre otroligt fula i verkligheten, så nu brinner det i knutarna att hitta någonting nytt. Tyvärr är jag helt ointresserad (och okunnig) i modefrågor så jag testar att vända mig till bukeoraklet.
Här är mina premisser:
- Det ska vara hyfsat formellt (tänk konferens-ish) men ändå bekvämt. Hellre lite nerklätt än uppklätt.
- Jag gillar dova färger. Svart, vitt, grönt och blått.
- Jag kommer vara nervös och svettas en del så det får inte bli för instängt.
- Jag gillar inte rytsch/skrynklor, volanger och liknande. Spets och broderi går bra om det är diskret. Gillar inte puffärmar.
- Jag gillar när det är figurnära och stilrent.
- Jag måste kunna få tag i plagget/plaggen inom ett par dagar dvs. snabb leverans eller större butik.
Har ni någon idé?