Hjälp med klänning för bröllopsgäst

Rund

Trådstartare
Hej.
Försöker hjälpa min mor med att hitta klänning att ha när vi ska på bröllop i juni, men det verkar vara helt omöjligt om man inte vill betala över 1000-lappen för en klänning man bara kommer använda ett par gånger...
Problemet är främst att hitta en tillräckligt fin klänning (typ coctailklänning) som är knälång och passar hennes kroppsform, och ålder (45 års åldern).
Hon är ganska kort, har ganska stor byst, extrakilon runt magen, och väldigt lite rumpa.
Vi har kollat på att specialbeställa från amerikanska och brittiska sidor, men med tull och allt går ju hela kalaset på ca 1500 kr.
Så nu vänder jag mig till buke för att få tips om vart vi kan kolla härnäst.
Någon som vet?

Sv: Hjälp med klänning för bröllopsgäst

Pröva E-bay usa, det finns massor av kläder där och billigt är det.

Har du kollat bonprix.se de har alltid massor av klänningar och har till skillnad från de flesta ofta flera färger av sina modeller och inte bara svart som många andra, ett tips dock om du hittar något vänta inte för länge med att beställa verkar vara hög omsättning, har två gånger i rad nu hittat en jag ville ha och varit dum att vänta någon dag med att beställa och då mötts av att storleken tagit slut på de dagarna.

Måste det vara klänning? Tvådelat tycker jag är snyggt, med kjol och topp, samt snygg kavaj alt. bolero/kofta över.

Håller med Gylle om att Bonprix har en hel del, även Ellos faktiskt. Med bra underkläder (hålla in och slanka ut samt ge bra fall på kläder) kan man faktiskt göra underverk.

Min favorit, med reapris: http://www.ellos.se/ellos-fresh-spi...1z141n2Z1z141qrZ1z141ll&Ns=RankValue2|1&Nao=5

En annan somrig i korall:http://www.ellos.se/ellos-sara-kell...141qrZ1z141ll&rcnt=100&Ns=RankValue2|1&Nao=25 - bra modell för byst och mage.

Senast ändrad:

Har ni kilat på andra postorderföretag också, som halens eller la redoute?
Och beroende på vart ni bor kanske det kan vara möjligt att besöka affärer som cassels, joy, mq, sisters och esprit som känns lite "vuxnare" än t.ex HM i många fall och som kan ha en hel del fina klänningar.

Hej.
Problemet är främst att hitta en tillräckligt fin klänning (typ coctailklänning) som är knälång och passar hennes kroppsform, och ålder (45 års åldern).

För mig är en "coctailklännning" inget att ha på ett bröllop. De brukar ha en massa "där bak" som gör att de inte är så bra att sitta i. (Dvs de passar på cocktailpartyn där man bara minglar runt en timme eller två och äter snittar).

Du får "45-årsåldern" att låta som jättegammalt. Ung mamma du har! Behöver bara sortera bort rena tonårskläder.

Jag skulle kanske sökt efter något tvådelat, klänning eller dräkt, i fint tyg men som i mindre fina sammanhang kan bäras var för sig eller med andra tillbehör. Om man kan använda plaggen fler gånger så kan man satsa på högre kvalitet, vilket brukar sitta bättre.

Hon har ca storlek 46, men är så olika beroende på modell..

Bonprix har vi kollat, men inget som faller i smaken. De brukar ha himla mycket fint, men många av modellerna funkar inte eller så är de för korta eller så är det något annat som inte stämmer..

Fina klänningar båda två, men tror inte midjan funkar på första, den andra är färgerna fel.. Tyvärr.
Men har kollat ellos, laredoute, halens, bonprix mfl

Ska ta en tur till cassells om ett par veckor, så får vi se om man hittar något där. Är ju så varierande sortiment där tycker jag.

Bara ellos har 276 klänningar i 46, inget som funkar?

Det är lättare med tvådelat, om det är ett alternativ.

Hon är helt inställd på klänning dock, så dräkt går bort.
Skrev mer cocktailklänning så man skulle veta ungefär vad vi var ute efter. Men det ska vi tänka på, att det inte ska vara för mycket grejer bak på :-)
Hehe, det är ju just det, hon vill ju inte klä sig som varken tant eller 20-åring :-)

Tack för tipset! Vi har kollat zalando, men inte lyckats/orkat sortera ut något för det var så många..! Men ska visa henne den sidan imorrn, var ju jättemycket fina där :-)

Pepperberry kanske. Postorder från England för bystiga kvinnor. Runt 600-800 kr

Vet ni att det ska vara jättefina kläder? Det borde kunna gå att få tag i en enkelt skuren klänning som med smycken sedan kan anpassas till olika fester.

Senast ändrad:

Där ser man! Jag håller inte med dig och ser den inte alls som kort. däremot är modellen 178 cm lång och då blir den väl rätt kort kanske.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka