Hjälp med kattunge!

lokilind

Trådstartare
Hej har precis fått hem min lilla kattunge. Nu behöver jag lite hjälp. Har katter sedan tidigare men de har varit rumsrena när de kommit till mig och vana vid människor. Den här lilla tjejen (tror vi att det är) har levt som vildkatt tills för ett tag sedan, då han som ägde henne gick och dog. Så en kompis till mig har matat katterna och försökt hitta hem till dem annars så skulle de skjuta katterna:cry:. Jag och min man hade redan funderat på att ta en katt till så då passade det ju bra att vi tog den här lilla tjejen. Hon är väl c:a 7-8 veckor gammal, svart precis om min andra honkatt. Hon är jättesöt och jag är redan :love: i henne. Hur gör jag för att lättast träna henne till att gå på lådan? Vänja sig vid mina andra två katter? Och börja lita på oss människor? Ett gott tecken är dock att hon spann faktiskt när jag höll i henne. Nu ligger hon sover i sin transportbur där hon känner sig trygg. Så jag funderar på att ha henne till att börja med i ett rum med en egen kattlåda, mat, vatten och lilla buren att krypa in i. Sedan kommer vi att hålla henne inne i ett antal veckor så att hon verkligen känner sig hemma. Ger henne även mjölkersättning då hon är lite liten och det är ett bra sätt att skapa kontakt. Ett annat problem jag har är vad ska hon heta, någon som har några tips?:bump:

Sv: Hjälp med kattunge!

At begränsa hennes utrymme är en mycket god ide. Ett tryggt sovrum kanske, med en låda med mycket sand så den blir inbjudande att gå på.
Inga "kissvänliga" ställen på golvet, så som kläder, plastpåsar och dylikt.
Hoppas det går bra!

Sv: Hjälp med kattunge!

Hon är så go så, det fungerar jättebra, har henne i vårt stora badrum med fönster, hon gör inte så mycket sover mest i lilla buren. Astrid ska hon heta, hon ser ut som en liten Astrid. Och skulle det visa sig att det är en han :angel:får det bli en Arvid.Älskar :love:mjölkersättningen, när vi ger henne det kryper hon upp nära och smaskar, kommer lika mycket i henne som utanför:rofl:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 339
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
4 389
Senast: Kaching
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar