Hjälp med hundnamn - omröstning

Namn på schnauzer

• Ruffino/Ruff

Röster: 1 2,8%
  • Garm - från nordisk mytologi

Röster: 8 22,2%
  • Argos/Argus - från grekisk mytologi

Röster: 5 13,9%
  • Freki/Geri - från nordisk mytologi

Röster: 11 30,6%
  • Tiger - för att han bits

Röster: 3 8,3%
  • Galdor - från Sagan om ringen

Röster: 4 11,1%
  • August - från grekiska antiken

Röster: 3 8,3%
  • Pluto - från grekisk mytologi

Röster: 1 2,8%

• Antal omröstningsdeltagare
    36

prinsessfeminist

Trådstartare
Ja, lika bra att erkänna. Hunden har hittills gått under namnet han har i stamtavlan. Nu inser vi att det är ett klumpigt namn att uttala och ha i vardagen, samtidigt som vi vant oss vid att kalla honom det... :angel:

Namnet ifråga är Gandalf - ja, ni vet, han som är poppis på bio nu, med skägg.

I alla fall; nu har vi några förslag som vi funderar på. Det vore roligt att ha ett namn som associerar till namnet i stamtavlan, men det är inget måste.

So, please - kom gärna med förslag eller rösta (eller både ock).

Tackar på förhand! :bow:

Vargör kallar ni honom inte för Alf eller Affe? :D

Tack för tipset. Hur kunde jag missa det?! :idea::angel: hehe

Men allvarligt, därför att det är fult. ;) Samt för att den andra hunden har ett snarlikt namn. två f i mitten. :) Men Alfie har jag tänkt på lite, lite.... men näääää..... usch, jag är kräsen som få!!!

Alltså... Jag tycker gandalf är lika bra som alternativen du anger, och hade därför fortsatt kalla hunden det. Alt Gadden som smeknamn.

Ahh.... Gadden!! hahaha - klockrent med tanke på att han bitit alla familjemedlemmar, både två- och fyrbenta.

Men du har inget annat bättre alternativ? Kom gärna med vilka namnförslag som helst. :)

Freki tycker jag är jättegulligt. :love: Vad är det för ras?

Eh, glömde... Ja... Freki kanske inte är så dumt? Har funderat lite på det. Freki var den glupske hunden och Geri den som hade vassa tänder. Oden matade dem med allt kött han hade, men själv drack han bara vin.

Hunden ifråga passar karaktärsmässigt på båda namnen. ;)

Gandalf141230.jpg

Senast ändrad:
Gandhi - i förhoppning att hans bitande snart ska övergå till något fredligare....;)

Tackar! Mamma tycker också att Gandhi är bra. Själv tycker jag sådär... men visst. Vi tar med en vända till. :)

Mamma tipsade också om Grynet, men efter hans senaste framfart så tycker hon att det kanske lät lite för oskuldsfullt. :)

En kompis har en labbe som heter Argo, det tycker jag ligger bättre i munnen än Argos :)

(och så har dom kullbrodern också, som heter Snaps :D)

En kompis har en labbe som heter Argo, det tycker jag ligger bättre i munnen än Argos :)

(och så har dom kullbrodern också, som heter Snaps :D)

Argo låter lite argt bara... eller är det bara jag?

Snaps? :D

Låter som ett namn man kom på lite senare på lördagskvällen när den första äntligen fått sitt namn. ;) :up:

Argo låter lite argt bara... eller är det bara jag?

Snaps? :D

Låter som ett namn man kom på lite senare på lördagskvällen när den första äntligen fått sitt namn. ;) :up:

Jag vet inte hur du tänker det, men när det uttalas med ett "hårt" g och inte med j-ljud tycker jag inte att det låter argt :)

Haha, ja :D Jag vet faktiskt inte varför dom har så olika namn, men det passar på dom på nåt vis.

Jag vet inte hur du tänker det, men när det uttalas med ett "hårt" g och inte med j-ljud tycker jag inte att det låter argt :)

Haha, ja :D Jag vet faktiskt inte varför dom har så olika namn, men det passar på dom på nåt vis.

Hehe

Arjo!!!! hahahahahaha :D

Nej, så uttalade jag det faktiskt inte. Men arGo, med g låter ändå lite argt.

By the way - kollar in röstningen nu och Garm och Argos ligger lika! Vem har röstat för Garm egentligen?

:cool:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka