Hjälp med hoppsadel!!

S

SirWillgott

Ja nu är det så att jag fick höra att min sadel som skulle beställas nästa vecka (en prestige Versaille:love: )
nu har gått upp 2000kr i pris!!!!!:eek:

Såå...tills jag bestämt mig om jag ändå ska köpa denna sadel, har ni några fler tips på sadlar inom mina krav?:D :bow:
*Hoppsadel
*inte för små stöd!
*Bra för ryttare med långa ben som gillar att ha korta läder
*latex paneler eller flair
*inte helt rak i bommen
*inom en budget på 12.000kr
Ja de va väl allt, kom med förslag nu!

Sv: Hjälp med hoppsadel!!

Typiskt equalityline som saluför sadlarna i Sverige, de smyghöjer hela tiden...och desto populärare blir produkterna konstigt nog:mad:

Jo tycker desamma! lite lågt att dom höjer dom mest prisvärda sadlarna, vi som inte är gjorda av pengar då?:angel:

Äh, 2000 kr är inte såå mycket pengar. Nu har du valt sadeln som förhoppningsvis ligger bra på din häst, då är de där 2000 kr värda det!

Jaha, vad för modell??:d

Sorbe- Jo men om jag hittar en liknande sadel till billigare pris så ör det alltid bra;)
Så kan dom där 2000 läggas på annat , såsom t.ex täcke, ny hoppgjord, nytt träns, nya skydd etc:D

Ohh den såg ju smaskens ut:d
Men den måste man beställa va? utan att kunna prova innan?

Nu är det bestämt att sadelutprovaren ska komma till oss ikväll!!:)
Hon ska ta med bl.a versaillen och massor med andra sadlar, så får hopas att någon passar oss båda!:d

Idag har jag faktiskt köp min Versaille:love:
Sadelutprovaren var här idag och vi provade lite sadlar men gud! Ja kunde bara inte slita mig från versaillen!:d
Mjukare ny sadel har jag aldrig ridit i!!(jag var den ända som ridit i den)
kan bara tänka hur den kommer vara om några veckor!!
Och den satt som smäck på hästen! Ångrar mig aldrig!!!:banana: :bump:

Liknande trådar

Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Jeps
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Utrustning Jag har probelm med att hitta en sadel som passar både mig och hästen. Har varit till sadelprovare och hen hade bara två sadlar som...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Min lilla pärla har en svår rygg, har jag lärt mig nu. Den är rak, men ej spikrak, nästan lite svängd då han är skarpt överbyggd och pga...
Svar
3
· Visningar
2 983
Senast: DrT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka